کد خبر 216069
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

دهمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان در حرم امام حسین (ع) برگزار شد

دهمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان در حرم امام حسین (ع) برگزار شد

دهمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان و اندیشمندان جهان اسلام در کربلا برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛  دهمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان با حضور دانشجویان، اندیشمندان، اساتید و صاحب نظران از کشورهای مختلف در کربلای معلی شد.

این همایش به همت مؤسسه دانشجویان مسلمان جهان با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان و اندیشمندانی از کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، ترکیه، کانادا، انگلیس، کویت، یمن، پاکستان، لبنان، ایران، عراق، سوریه، آلمان، یمن و… برگزار شد که در ایام اربعین حسینی در کربلا گردهم آمدند.

همایش مؤسسه دانشجویان مسلمان جهان با حضور و سخنرانی اندیشمندان مختلف جهان اسلام همراه بود که هر یک دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای خود را با محوریت وحدت و انسجام جامعه اسلامی برای هم افزایی در مقابله با استکبار جهانی و تقویت روحیه ظلم ستیزی در بین آحاد مسلمین و بررسی ابعاد مختلف قیام عاشورا و همچنین در خصوص مسائل روز جهان اسلام و تشیع را بیان نمودند.

در ادامه محمد هاشم پوریزدان پرست عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز نیز نسبت به ایراد سخنرانی حول محور همایش پرداختند.

سپس حمیدرضا مقدم‌فر استاد دانشگاه و عضو مجمع عالی بیداری اسلامی به ایراد سخنرانی در خصوص مسائل مختلف روز جهان اسلام و تشیع و زنده بودن قیام حضرت سیدالشهدا و لزوم درس گرفتن از این واقعه‌ی عظیم در مسائل امروز امت اسلام پرداختند.

حجت الاسلام سید ظهیر الحسن نقوی مؤسس و دبیر کل بنیاد المصطفی (آمریکا) و خطیب حرم مطهر حضرت سید الشهدا (ع)، نیز اهداف همایش را تشریح کرده و بر لزوم بیداری امت اسلامی خصوصاً جوانان و دانشجویان تاکید کرد.

در انتهای همایش، بیانیه ی مراسم توسط دبیر کنگره آقای مهدی علیزاده از ایران و با محور شعار حیاتنا الحسین قرائت شد و همچنین مادحین اهل بیت از کشورهای ایران، هندوستان، پاکستان به سوگواری پرداختند که موجب حاکم شدن فضای بسیار معنوی در این همایش، در جوار مضجع نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) شد.

گفتنی است دهمین همایش بین المللی مؤسسه دانشجویان مسلمان جهان در سالن خاتم الانبیا (ص) واقع در حرم مطهر سیدالشهدا (علیه السلام) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha