کد خبر 215887
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

دولت سیزدهم در مسیر و مسلک شهید رجایی حرکت می کند

دولت سیزدهم در مسیر و مسلک شهید رجایی حرکت می کند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهارداشت: دولت مردمی سیزدهم توانسته است که در مسیر و مسلک شهید رجایی حرکت کند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی افزود: از شیرین‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت، توجه دادن به رضایت برای خدا بود و با عنایت به اینکه شهیدان رجایی و باهنر با وجود اینکه مدت کوتاهی مسئولیت داشتند اما چون کارشان برای رضای خدا بود، ماندگار شدند.

وی ادامه داد: معظم له همچنین بر این نکته تاکید کردند که تلاش برای کسب رضای خداوند و در نظر گرفتن نیت خالص برای خدا، موجب می‌شود که انسان از بسیاری آفت‌ها و آسیب‌ها مصون بماند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: انسان در صورت در نظر گرفتن رضایت خداوند، هم نسبت به کسانی که هم‌طیف و جناح او نیستند دشمنی به خرج نمی‌دهد و رضایت خدا را در قبال افراد مختلف و گونه‌های متفاوت فکری اتخاذ می‌کند و هم برای دوستان، نزدیکان و هم مسلکان نیز هیچگونه امتیاز و خصوصیتی قائل نیست و تنها رضای خداوند و رعایت عدالت را در نظر گرفته و کار را برای عموم مردم انجام می دهد.

به گفته خزعلی، همین رضای خدا در واقع بسیاری از سختی‌ها را برای کارگزاران و کسانی که شبانه روز در مسیر خدمت حرکت می‌کنند، آسان می‌کند چرا که بطور طبیعی در راه خدمت رسانی، تهمت و دروغ می‌شنوند و باید شایعات و کنایه ها را تحمل کنند.

وی افزود: این سخن حضرت آقا با حدیثی از حضرت علی (ع) که بالای سرشان نوشته شده بود، خیلی منطبق بود که مولای متقیان در آن حدیث ذکر می‌کند؛
لاتاخذک فی الله لومة لائم، طبیعتاً در مسیر کار ملامت و آزار زیاد است و نباید از ملامت‌ها رنجیده شد و نمی توان انتظار داشت که همه راضی شوند یا منافع همه تامین شود.

وی تاکید کرد: طبیعتاً عده‌ای منافعشان به خطر می‌افتد و عده‌ای مسیری که مردم را راضی کند و عمومیت مردم را مورد توجه قرار دهد را نمی‌پسندند.
وی‌ با بیان اینکه عده ای از خواص مایل نیستند که مسائلی که ممکن است به منافع آنها ضرر بزند، پیش برود، گفت: به هر حال کارشکنی می کنند و ممکن است اذیت در مسیر باشد و کسی‌که رضای خدا را در نظر دارد، این مسایل برایش آسان و دلپذیر است.
وی افزود: در چنین شرایطی کسی که باید ببیند، می‌بیند و آنکه باید راضی باشد، حمایت کند و توفیق دهد، هدایت و حمایت خواهد داشت.
خزعلی اظهارداشت: نکته دیگری که در کلام رهبر معظم انقلاب بود و باید سرمشق مسئولین باشد مردمی بودن، تواضع داشتن و دور بودن از تجملات و تشریفات بود و همین نکات است که بسیاری از مسئولین و اعضای کابینه در این دوره به آن اهتمام جدی دارند و تلاش کردیم بسیاری از تشریفات که در دوره گذشته وجود داشت را حذف کنیم.
وی افزود: در این دولت تلاش شد، تشریفاتی که در مورد مقامات اجرا می‌شد را کم کنیم و از بین ببریم و نگذاریم که اجرا شوند و خیلی از مواردی که مصداق اسراف بود و خیلی از مواردی که بازدهی لازم را نداشت و فقط حالت نمایشی داشت نیز حذف شد.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد: این حرکت باعث شد که کار دولت سرعت بگیرد و کمتر هدررفت بودجه رو داشته باشیم و بسیاری از کارها اگر خروجی نداشته باشه هم توسط رئیس جمهور منع می‌شود وهم‌وزرا و اعضای کابینه تلاش دارند که حتماً کارها منجر به نتیجه شایسته شود.
به گفته وی، مسیری قبلاً ترسیم شده بوده و عوض کردن ریل و جهت دادن متفاوت به آن، کار سختی است و راضی کردن کسانیکه عادت به یک مسیر خاصی داشتند، زمانبر است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: این دولت هم توانسته ارتباط مردمی خوبی ایجاد کند و هم از بسیاری از تشریفات و تکلفاتی که در دولت های قبل بوده فاصله بگیرد و به سمت مسلک و خلق و خوی شهید رجایی حرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha