کد خبر 215846
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

بنیان‌گذار هواوی: برای مقابله‌با تحریم، استعدادهای جدید پرورش می‌دهیم

بنیان‌گذار هواوی: برای مقابله‌با تحریم، استعدادهای جدید پرورش می‌دهیم

بنیان‌گذار هواوی که چهره‌ای سرشناس و محبوب در چین محسوب می‌شود، از نیاز به پرورش استعدادهای داخلی می‌گوید.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ رن ژنگفی، بنیان‌گذار و رهبر معنوی هواوی، در سخنرانی جدیدی تأکید کرده است که چین باید زیر سایه‌ی تحریم‌های آمریکا، استعدادهایش را پرورش دهد و به رهبر صنعت فناوری تبدیل شود. ژنگفی گفته است که هواوی باید پرورش استعدادهای جدید را در اولویت بالاتری نسبت‌به درآمدزایی قرار دهد.

هواوی از زمان تحریم‌های آمریکا با مشکلات فراوانی مواجه شده، اما همچنان دست از تلاش نکشیده است. میت ۶۰ پرو، گوشی پرچمدار جدید هواوی، با پردازنده‌ هفت نانومتری سروصدای زیادی به پا کرده است. این پردازنده دستاورد مهمی برای چین محسوب می‌شود. بخش قابل‌توجهی از هزینه‌ی تولید پردازنده‌ی کرین 9000S گوشی میت ۶۰ پرو را هواوی تأمین می‌کند.

ژنگفی مدت‌ها است که از مدیریت مستقیم هواوی دست کشیده و این کار را به هیئت‌مدیره‌ی جدید واگذار کرده است، اما همچنان در تصمیم‌گیری‌های این شرکت نقش دارد. دختر رن ژنگفی به‌مدت چند ماه رئیس موقت هیئت‌مدیره بود.


چین برای رقابت‌ تکنولوژیک با آمریکا، بخش اعظم تلاش‌هایش را روی هواوی متمرکز کرده است. هواوی سمبل پیشرفت چین است و به‌زانودرآمدن این شرکت، ضربه‌ی بزرگی به وجهه‌ی چین در بازارهای بین‌المللی می‌زند. هواوی ضمن افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و دریافت بودجه‌ی سنگین از دولت، تلاش کرده است ازطریق ورود به حوزه‌های جدید، تحریم‌های آمریکا را کم‌اثر کند.

بر اساس گزارش South China Morning Post، رن ژنگفی نیروی کار جوان چین را ترغیب کرده است که هدف اصلی‌شان اشتیاق به پیشرفت کشور باشد نه دریافت پاداش مالی. ژنگفی در پایان سخنانش اضافه کرد: «با گذر زمان، خواهید دید که چه کسی رهبر خواهد بود. این فرآیندی طبیعی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha