کد خبر 215753
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

مخالفت ایران با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز/ حل مناقشات لازمه صلح پایدار منطقه است

مخالفت ایران با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز/ حل مناقشات لازمه صلح پایدار منطقه است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس، گفت: جمهوری اسلامی همواره بر ضرورت برپایی صلح و امنیت پایدار در منطقه تاکید داشته لذا حل مناقشات قفقاز برای کشورمان دارای اهمیت ویژه ای است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص تاکید ایران در مخالفت با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز، گفت: جمهوری اسلامی همواره بر ضرورت برپایی صلح و امنیت پایدار در منطقه تاکید داشته است لذا حل مناقشات قفقاز برای کشورمان دارای اهمیت ویژه ای است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه رژیم جعلی صهیونیستی تلاش می کند با اختلاف افکنی و حضور در منطقه به اهداف شوم خود دست یابد که این امر به نفع هیچ یک از همسایگان و کشورهای منطقه نیست.

وی با اشاره به اینکه گفتگوی های سیاسی بهترین راهکار برای حل مسائل منطقه ای است، ادامه داد: خوشبختانه در این راستا نشست گروه 3+3 در چند دور برگزار شد که حتی یکبار جمهوری اسلامی میزبان آن بود و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت. در واقع این نشست به راهکاری برای برون رفت از مشکلات کنونی و تقویت همکاری های منطقه ای بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه هر چه میزان اعتماد در میان کشورهای درگیر در قفقاز بیشتر شود خیلی سریع تر می توان از مناقشات رها شد، افزود: به عبارتی امروزه مسائل مهمتری مانند چالش ها و تهدیدهای مشترک وجود دارد که برای مقابله با آنها نیاز به هم افزایی است و با اختلاف نمی توان از آنها عبور کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بروز تنش در این سرزمین ها به طور شفاف اعلام کرد با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز مخالف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha