کد خبر 215731
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

سفرهای تاکسی‌های اینترنتی در اربعین به ۸۰ هزار مورد رسید

سفرهای تاکسی‌های اینترنتی در اربعین به ۸۰ هزار مورد رسید

به گفته مسئولان استفاده از تاکسی های اینترنتی باعث کاهش چشم گیر صف ترافیکی و مدیریت سفر در ایام اربعین شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ با اتمام عملیات اربعین شاهد بهبود وضعیت تردد در پایانه های مرزی هستیم از سوی دیگر آمادگی دستگاه‌ها برای بهبود وضعیت جابجایی زائران و بازگشت آنها به گفته بسیاری از زائران در پایانه های مرزی مشاهده می شود.

به گفته داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری،   تمامی هماهنگی ها برای بازگشت زائران تدارک دیده شده  است همچنین با هماهنگی برخی از خودروهای شخصی و تاکسی های اینترنتی اجازه نمی دهیم زائری  جا بماند.

او تاکید کرد: مسافران با پیوستن به پویش نذر مسافر  در  این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

باقر جوان اظهار کرد: توزیع سفرهای اربعین طی ۲۰ روز خود باعث شده است که شاهد کاهش چشم گیر ترافیک در مسیرهای منتهی به مرز و همچنین بازگشت زائران باشد.

باقر جوان  گفت: میزان استقبال زائران از خودروهای شخصی بسیار خوب بوده و امسال در مقایسه با سال گذشته استفاده از خودروهای شخصی رشد قابل توجهی داشته است. 

او می‌گوید: ورود زائران به کشور در حال افزایش است . خوشبختانه امسال توزیع سفرها که از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ماه اتفاق افتاده بسیار خوب بوده و تعیین ۲۵ روز برای انجام مراسم اربعین باعث روان شدن حجم ترافیک خودروها در مرزها شده است.

او با تاکید بر اینکه طبق هماهنگی های صورت گرفته از همان زمان شروع سفرهای اربعین با تاکسی های اینترنتی موظف هستند که برای بازگرداندن زائران همکاری لازم را انجام دهند بنابراین مشکلی از این لحاظ وجود ندارد و نرخ های تعیین شده هم همانند رفت باید مناسب باشد.

طبق آخرین آمارهای ارائه شده تا به امروز بیش از ۸۰ هزار سفر با استفاده از تاکسی های اینترنتی ازجمله تپسی، اسنپ، ماکسیم،  انجام شده است و تمامی تاکسی ها باید سه مسافر سوار کرده ومسافران را بیمه کنند.

براساس این گزارش برنامه ریزی مناسب در تمامی بخش ها و توزیع سفر ها در مدت ۲۰ روز خود زمینه ساز بهبود وضعیت در بار ترافیکی جاده ها شده است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha