کد خبر 215717
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

بهتاش فریبا در گفتگو با «حیات»:

بازی با بلغارستان و آنگولا می‌تواند برای ما مفید باشد/ قهرمانی در جام ملت‌ها برای ما سخت است

بازی با بلغارستان و آنگولا می‌تواند برای ما مفید باشد/ قهرمانی در جام ملت‌ها برای ما سخت است

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد تیم ملی کار سختی در جام ملت‌ها در پیش خواهد داشت.

بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص دیدار امشب تیم ملی ایران مقابل بلغارستان اظهار داشت: در چنین مقطعی بازی تدارکاتی برای تیم ملی ما خوب است. ما سال‌ها با یک روش و زیر نظر کی‌روش کار کردیم و ویلموتس و اسکوچیچ هم که مدت کوتاهی روی نیمکت تیم ملی نشستند فرصت تغییر سبک نداشتند. تیم ملی ایران در حال حاضر در دوره گذار و تغییر سبک است و تا جام‌ ملت‌ها وقت دارد آزمون و خطا کند و با روش بازی جدید اخت شده و قلعه‌نویی هم نفرات مد نظرش را برای هر پست و سبک بازی پیدا کند. 

وی افزود: اینکه بلغارستان و آنگولا حریفان مناسبی برای ما هستند یا نه را باید با توجه به شرایط سنجید. از چند منظر ما معمولاً توانایی برگزاری بازی تدارکاتی خوب را نداریم. مورد اول برنامه ریزی است. فدراسیونی که هر شش ماه یک بار رییسش عوض می‌شود و برنامه بلند مدتی ندارد نمی‌تواند دیدار تدارکاتی مناسب داشته باشد. خیلی از تیم‌های مطرح دنیا از الان برای دو سال بعد خودشان هم برنامه ریزی کردند. برای همین وقتی زمان را از دست می‌دهیم باید تن به بازی با تیم‌های درجه ۲ و ۳ بدهیم. مورد بعدی این است که ما مشکلاتی از قبیل مشکلات مالی و ارتباطی داریم و از همین رو هر کشوری شاید قبول نکند به ایران بیاید و با ما بازی کند. 

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: با تمام این تفاسیر من بلغارستان را حریف تدارکاتی خوبی می‌دانم که فیزیکی و جنگنده بازی می‌کنند و محک خوبی برای تیم ملی هستند. آنگولا هم شاید حریف قدری نباشد ولی می‌توان از آن بازی هم به بهترین شکل بهره برداری کرد. 

فریبا در مورد نفرات دعوت شده به اردو هم توضیح داد: داشته‌های فوتبال ما همین نفرات هستند. چند نفر دیگر هم می‌توانستند دعوت شوند ولی اشکال بزرگی در این فهرست نمی‌بینم. ضمن اینکه باید تاکید کرد مربیگری امری سلیقه‌ای است. امیدوارم امیر قلعه‌نویی به خواسته‌های خودش در این دو بازی پیش رو برسد. 

وی در مورد وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم خاطرنشان کرد: ما از لحاظ برنامه ریزی از سایر قدرت‌های آسیایی عقب هستیم و تغییراتی که صورت گرفته هم مزید بر علت است تا کار سختی در این مسیر داشته باشیم. سطح فوتبال در آسیا به شدت بالا رفته و ما نتوانستیم مطابق با آن خودمان را بالا بکشیم و کار سختی داریم. هرچند بازیکنان خوب و با کیفیتی در سطح بین المللی در اختیار داریم که استفاده درست از آنها می‌تواند گره گشا باشد ولی قهرمانی در جام ملت‌ها واقعا سخت و پیچیده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha