کد خبر 215647
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت جهانی طلا را پایین آورد

بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت جهانی طلا را پایین آورد

نگرانی در مورد رشد اقتصاد دنیا ارزش دلار را به بالاترین میزان در چند ماه گذشته رسانده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت طلا به علت بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و افزایش ارزش دلار دیروز روند کاهشی داشت و سرمایه‌گذاران هم در بحبوحه نگرانی در مورد رشد اقتصاد دنیا به دنبال یک پشتوانه ایمن هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۲۷ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت طلا در روز گذشته تا ۱۹۲۶ دلار پایین آمده بود.

طبق گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار، سود اوراق قرضه جهانی به شدت در سراسر دنیا افزایش یافته و به نظر می‌رسد نگرانی نسبت به رشد اقتصاد جهان روز به روز بیشتر می‌شود و ارزش دلار را بالاتر می‌برد.

بیشتر تاجران احتمال می‌دهند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ۱۹ و ۲۰ سپتامبر بدون تغییر نگه دارد که می‌تواند به نفع طلا باشد و مانع کاهش بیشتر قیمت آن شود. برخی هم احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی در همین سطح فعلی باقی بماند.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

سرمایه‌گذاران همچنین بر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا تمرکز کرده‌اند.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۳ درصد کاهش ۹۲۶ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha