کد خبر 215640
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

اجرای مصوبات کارگروه پایش برای حل مشکلات ناوگان جاده‌ای

اجرای مصوبات کارگروه پایش برای حل مشکلات ناوگان جاده‌ای

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌ و شهرسازی از انجام اقدامات لازم برای تأمین و توزیع اقلام یدکی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری جاده‌ای به منظور استمرار در ارائه هرچه بهتر خدمات این حوزه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ شهریار افندی زاده، با اشاره به ضرورت ارائه خدمات مطلوب در حوزه حمل و نقل کشور گفت: برای دسترس پذیری ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به لوازم یدکی مورد نیاز و کنترل وضعیت تأمین و توزیع این اقلام، با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم در خصوص اجرای مصوبات کارگروه پایش در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی این موضوع اضافه کرد: کارگروه پایش حمل و نقل کشور با هدف مدیریت و کنترل وضعیت تولید و توزیع لاستیک و روغن مورد نیاز رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و مشکلات بیمه رانندگان با برگزاری جلسات مستمر در جهت تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازمندی‌های این حوزه اقدام می‌کند.

افندی زاده افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین اقلام مصرفی و لوازم یدکی به ویژه لاستیک و روغن ناوگان حمل و نقل عمومی و بر اساس نیازسنجی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیگیر است. همچنین بازنگری در فرآیند و نحوه توزیع لاستیک در دستورکار اقدامات این کارگروه قرار گرفته است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در مصوبات کمیته پایش، مقرر شده است سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با همکاری وزارت صمت اقدامات لازم را برای استقرار شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور در پایانه‌های مسافری در دستورکار قرار دهد. همچنین به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تکلیف شد در خصوص تخصیص سوخت به ناوگان بر اساس سن، وزن و سایر شاخص‌های مربوطه بازنگری کرده و تمهیدات لازم را برای حذف محدودیت سوخت جایگاه‌ها در مسیرهای طولانی به منظور حفظ ایمنی مسافران اتخاذ کند. در همین رابطه مقرر شده است سازمان تأمین اجتماعی نیز اقدامات و راهکارهایی را برای حل مشکل بیمه رانندگان و دهک بندی آن‌ها در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: در خصوص سامانه جامع تجارت نیز تکلیف شد وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این سامانه، نسبت به رفع نواقص، اختلالات و سهولت دسترسی کاربران اقدامات لازم را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha