کد خبر 215606
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

زائران از توقف و استراحت در شانه راه‌ها خودداری کنند

زائران از توقف و استراحت در شانه راه‌ها خودداری کنند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با توجه به نا ایمن بودن حاشیه و شانه راه ها برای استراحت و خوابیدن، زائران اربعین از توقف در این مکان‌ها خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های حیات؛سرهنگ «کیخسرو دستغیب» روز سه‌شنبه در جمه خبرنگاران افزود: شانه راه بخشی از بدنه راه است که در ۲ طرف خط‌های عبور رفت و برگشت قرار داشته و برای توقف اضطراری ‌وسایل نقلیه به کار می‌رود.

وی اظهار کرد: در سوانح پیش آمده، وسایل نقلیه ای که به هر دلیل از مسیر اصلی خارج شده اند پس از ورود به شانه و حاشیه راه با خودروهای متوقف و سرنشینان آن ها برخورد و خسارات و صدمات شدیدی وارد کرده اند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: این سوانح در شب ها به علت تاریکی هوا و عدم دید کافی رانندگان با شدت بیشتری اتفاق افتاده و به همین علت جان زائرانی که مبادرت به توقف و استراحت و خوابیدن در حاشیه و شانه راه ها می نمایند در خطر است.

سرهنگ دستغیب تصریح کرد: زائران در هنگام خستگی و نیاز به خوابیدن، باید در محل های امن مانند موکب ها و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی توقف و استراحت نمایند و در مدت توقف از نزدیک شدن کودکان و افراد کهن سال به جاده جلوگیری کنند.

وی در پایان گفت: هرگونه توقف غیرضروری در حاشیه و شانه راه ها ممنوع بوده و چنانچه واقعه اضطراری مانند تصادف یا نقص فنی برای وسیله نقلیه پیش آید، باید با نصب علایم هشدار دهنده سایر رانندگان را از حضور خود آگاه کرده و در غیر این صورت از توقف خودداری شود.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha