کد خبر 215564
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

قیمت سکه و طلا در حالی امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ کاهشی شد که شاهد ریزش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در آغاز گشایش معاملات بازار هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ به دنبال عقب نشینی قیمت دلار در بازار، قیمت سکه و طلا هم روی دور ارزانی قرار گرفت و قیمت سکه امامی تا این لحظه شاهد کاهش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت است. این در حالی است که ربع سکه به عنوان پرطرفدارترین قطع سکه امروز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی تا کانال ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد. 

قیمت هر گرم طلا به دو میلیون و ۳۶۶ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش بسیار محدودی داشت. قیمت سکه بهار آزادی هم با ۱۴۰ هزار تومان افزایش به ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه مانند روز گذشته ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماند. قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و سکه گرمی هم با قیمت ۶ میلیون تومان معامله شد.

البته این قیمت‌ها در حالی است که بازار امروز در آستانه تعطیلات اربعین است و معاملات بسیار محدود است. خریداران مصرفی که فعلا در بازار حضور ندارند و خریداران سرمایه‌ای هم فعلا منتظر تعیین روند بازار هستند.

البته برخی از فعالان بازار می‌گویند قیمت‌ طلا و سکه در این روزها کاهشی است چون به دلیل محرم و تعطیلات پیش رو تقاضا در بازار کم است. اما برخی دیگر از معامله‌گران معتقدند قیمت طلا و سکه را ارز تعیین می‌کند و نه تقاضای موجود در بازار. این گروه معتقدند که قیمت طلا و ارز پس از اربعین وابسته به قیمت دلار است و هر مسیری که این اسکناس امریکایی طی کند، همان مسیر توسط طلا و سکه هم طی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha