کد خبر 215525
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

دریادار سیاری: پوزه دشمن متجاوز را به خاک می‌مالیم/ مقابل هر تهدیدی مقتدرانه می‌ایستیم

دریادار سیاری: پوزه دشمن متجاوز را به خاک می‌مالیم/ مقابل هر تهدیدی مقتدرانه می‌ایستیم

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه پوزه دشمن متجاوز را به خاک می‌مالیم، گفت: امروز همه نیروهای مسلح این آمادگی را دارند که در مقابل هر تهدیدی که متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی بشود، بایستند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد شهادت خلبان شهید محمد نوژه و شهدای نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در حسینیه امام خمینی(ره) همدان ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان به ویژه شهید نوژه و موسوی و تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: این شهیدان در 25 مرداد ماه 1358 به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و عملیات بزرگی را جهت سرکوب عناصر ضد انقلاب در آن منطقه کوهستانی انجام دادند. از نظر تاکتیک و تکنیک جای بسیار گفتنی دارد و نیاز به توضیحات کارشناسی است و این نشانه همت، شجاعت و از خودگذشتگی شهدا به ویژه شهید نوژه و موسوی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان فرازی از بیانات حضرت آقا در رابطه با شهدا که می‌فرمایند "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" گفت: از برگزار کنندگان این مراسم تشکر می‌کنیم، چراکه باید راه شهدا را بشناسیم و راه آنان را ادامه دهیم و باید به این کار افتخار کنیم و سرافرازی ما در این است. حضرت آقا در فرازی دیگر می‌فرمایند«هرچه داریم به برکت خون شهداست» اما نکته مهم این است که چه داریم؟ باید بدانیم به برکت خون شهدا در کجای نظام بین الملل ایستاده ایم. روی سخنم با کسانی ایست که آن آن مقطع زمانی را درک نکرده اند و مروری بر تاریخ اسلام تاکنون می‌کنیم.

وی افزود: در 22 بهمن سال 1357 انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید و طاغوت و طاغوتیان از این کشور رفتند. ملت آزاد شد و در حال ساماندهی کشور بود اما در این‌جا بزرگترین آسیب را چه کسی دید؟ بزرگترین آسیب متوجه استکبار جهانی شد. آمریکایی ها در ایران منافع نامشروعی داشند و از آن استفاده می‌کردند، اما بعد از پیروزی انقلاب از این کشور رفتند و نتوانستند از این منافع بهره برداری کنند. 

امیر دریادار سیاری مهمترین آسیب استکبار جهانی را جایی بیان کرد که وجهه استکبار جهانی در جهان دچار آسیب شد، و افزود: آن‌ استکبار با قلدری تمام و تجهیزات کامل ضربه‌ای را دید که هنوز هم نتوانسته است جبران کند و اطمینان داشته باشید هیچگاه نمی‌تواند.‌ او کسی است که منافع و وجهه اش را از دست داده است و از کشور ما به عنوان کشور ثبات بهره می‌بردند و جایگاه داشتند اما دشمنی استکبار از همان زمان با ما آغاز شده و ادامه دارد.

وی با طرح این سوال که دشمن علیه ما چه کرد؟ پاسخ داد: دشمن از همان اول شروع به اختلافات قومی و مذهبی کرد و به نتیجه نرسید. به سراغ ترور رفت و ما 17 هزار شهید ترور داریم، اما نتیجه نگرفت. سپس به‌سراغ جنگ رفت. 

وی با اشاره به اینکه دشمن چندین اهداف کلی در جنگ داشت، تشریح کرد: اولین هدف او، شکست دادن انقلاب اسلامی و دومین هدفش از بین بردن تمامیت ارضی و تصرف خوزستان و سومین هدف صیانت بر شمال خلیج فارس بود و اهداف دیگری که در ذیل این اهداف کلی برای خود منظور کرده بود. جنگ را برای ما تحمیل کردند و تا بن دندان مسلح کردند. عزیزان جوان بدانید که در آن مقطع از زمان، جهان دو قطبی شده بود. شرق و غرب بود و این دو به طور کامل باهم در تضاد بودند و طی پیمانی نامبارک اکثر تجهیزات غربی و شرقی را به دشمن واگذار کردند و این‌چنین دشمن مارا تجهیز کردند و بارها شنیده اید که به ما سیم خاردار نیز نمی‌دادند. 

 عملیات H3 پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا در همین پایگاه انجام شد. 

 وی افزود: در 31 شهریور ماه زمانی‌که به ما حمله کردند و فرودگاهها مورد حمله واقع شد، صدام در اتاق جنگ حاضر شد و پس از احترامات نظامی به او گزارش دادند تا یک ساعت دیگر خلبانان تیزپرواز شما کمر جمهوری اسلامی را می‌شکنند. در همان اتاق جنگ بود که هواپیماهای او برگشت و نشست. اما نیروی هوایی قهرمان ما عملیاتی تحت عنوان عملیات انتقام انجام داد و هنوز موتورهای هواپیماهای عراق سرد نشده بود که عزیزان در پایگاه نوژه پهپادها را زدند و 48 ساعت بعد عملیات کمال، 140 فروند هواپیمای قهرمان در منطقه حاضر شد و بعد کار ادامه یافت. عملیات H3 پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا در همین پایگاه انجام شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اقدامات تیپ زرهی شهید قهرمان در همدان و شرکت در عملیات طریق القدس، ثامن الائمه، فتح البین و بیت المقدس، گفت: به نگهبانان همیشه بیدار سوباشی اشاره می‌کنیم که همیشه بیدارند و صلح و جنگ نمی‌شناسند و آسمان را کنترل می‌کنند. آنان شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب کردند.یادی از قهرمانان نیروی دریایی می‌کنیم که در 67امین روز جنگ کمر رژیم صدام را در دریا شکستند و در ادامه کار ده هزار کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کردند تا لحظه‌ای در کشور کمبودی پیش نیاید. یاد عملیات هایی که عزیزان مان در سپاه پاسداران، عملیات ژاندارمری و فرماندهان انتظامی امروزی، عملیات‌هایی که جوانان بسیجی ما انجام دادند را گرامی می‌داریم.

سیاری گفت:در این‌ها رشادت و ایثار و از خودگذشتگی پای کار آمد تا کمر دشمن تا بن دندان مسلح که از سوی شرق و غرب حمایت می‌شد شکست. به روح و روان شهدایی که اینچنین در عرصه ها حاضر شدند درود می‌فرستیم.

وی داشته‌های ما از این انقلاب که به برکت خون شهداست را تشریح کرد: انقلاب ما باقی ماند و امروز اینچنین در جهان میدرخشد. امروز 45 امین پیروزی آن‌را جشن میگیریم. دشمن به دنبال شکست این انقلاب و از بین بردن تمامیت ارضی بود اما ارتقای جایگاه کشور ما در نظام بین الملل بالا رفت و دنیا تازه فهمید که انگیزه و روحیه انقلابی چه معنایی دارد و چگونه می‌توان در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد و جنگید.

امیر دریادار سیاری گفت: امروز تجهیزات موجود در ارتش و سپاه و وزارت دفاع و همه و همه در جایگاهی است که دشمن جرئت تعرض به خود نمی‌دهد. علاقه دارد و به دنبال منافع خودش است اما جرئت نمی‌کند. در مقابل تجهیزات، روحیه انقلابی و جوانانی در صحنه دفاع می‌کنند، جرئت حمله ندارد.

وی تصریح کرد: امروز همه نیروهای مسلح این آمادگی را دارند که در مقابل هر تهدیدی که متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی بشود، بایستند. 

معاون هماهنگ کننده ارتش  گفت: دشمن از راه جنگ   به نتیجه نرسید و بعد از انقلاب تهاجم فرهنگی را ادامه داد. تحریم اقتصادی را ادامه داد، دنبال کرد و به سمت جنگ نیمه سخت و تهاجم فرهنگی رفت. او به دنبال دو قطبی کردن جامعه است و جنگ شناختی را دنبال می‌کند. بدین معنی که می‌خواهد جامعه مارا دو قطبی کند و نفوذ داشته باشد و بتواند به افکار جوانان ما تسلط پیدا کند و از این راه به ما مسلط شود.

وی افزود: او جنگ ترکیبی را در دستور کار دارد. یعنی تمامی ابعاد جنگ را در بر دارد. جنگ نظامی، جنگ سخت، تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی به جای خود قرار دارد. او به دنبال این است که به هر طریقی که ممکن است به منطقه برگردد. خیلی تلاش می‌کند اما با ضربه ای که خورد جایگاهی در منطقه ندارد. آرزویش این است که برگردد و در منطقه ما حضور داشته باشد.

  بصیرت و دشمن شناسی راهکار ماست  

امیر دریادار سیاری راهکار مقابله و وظیفه امروز ما و این‌که چگونه باید در مقابل دشمن ایستاد را چنین تشریح کرد: پاسخ این سوالات مختصر و مفید در سرود نوجوانان ما بود. راهکار ما اول ارتقای بصیرت است. همه جامعه ما باید دارای بصیرت بالایی باشند. حضرت آقا می‌فرمایند بصیرت قطب نمای حرکت در اوضاع غبارآلود امروز است. باید قطب نما داشته باشیم تا به مقصد برسیم و ارتقای سطح بصیرت اولین لازمه است. در مرحله دوم باید دشمن را بشناسیم. دشمن شناس باشیم و ترفند ها و اهداف دشمن را بشناسیم‌ و بدانیم دشمن امروز با چه هدف و ابزار وارد میدان شده است. قطب نما و ابزار امروز ما برای مقابله با جنگ ترکیبی فقط و فقط حرکت در خط ولایت فقیه و ریلی است که ولایت فقیه تنظیم می‌کند. این چراغ راهنمای ما برای حرکت و آماده شدن در مقابل دشمن است. بسیار حائز اهمیت است. حضور دشمن و شناخت دشمن موضوع مهمی است و باید قطب نمای حرکت داشته باشیم وبا چراغ راه حضرت آقا حرکت کنیم.

وی گفت: با همت بالا خیلی کارها می‌توان کرد. میتوان کمر دشمن را شکست. تفاهم، همدلی، وحدت، انسجام دوای درد امروز ماست. باید هماهنگ و همدل باشیم و انسجام داشته باشیم. یادی کنیم از امام راحل که تکه کلامشان "وحدت کلمه" بود و ‌پوزه دشمن را به خاک می‌مالیم و می‌دانم که شما عزیزان نیروهای مسلح این توانایی را دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha