کد خبر 215496
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

حدود یک میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان جابجا شد

حدود یک میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان جابجا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از جابجایی ۹۶۹ هزار و ۹۴۳ تن کالا توسط ۴۱ هزار و ۷۰۸ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ایوب کرد روز سه‌شنبه با بیان اینکه پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در تبادل کالا و مسافر و توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی نقش مهمی ایفا می‌کنند، افزود: از مجموع کل جابجایی کالا در پایانه مرزی استان در این مدت ۵۴۳ هزار و ۶۷۸ تن کالا سهم صادرات، ۶۵ هزار و ۵۸۳ تن کالا به واردات و ۳۶۰ هزار و ۶۸۲ تن کالا مجموع ترانزیت ورودی و خروجی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: گازمایع، هیدروکربن، سیمان، بنزین و فرآورده‌های نفتی،عمده کالاهای صادراتی از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: متوسط ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه روزانه به طور متوسط ۵۳۹ دستگاه کامیون است.

وی با اشاره به اهمیت مرز در توسعه سیستان و بلوچستان گفت: مرزهای شرقی در این استان از گذشته دور یکی از بزرگترین و مهمترین گذرگاه‌های تجاری جهان بوده گذرگاهی که همراه با بازار بکر، قرابت‌های اجتماعی، دینی و فرهنگی با مردمان کشور دوست و همسایه پاکستان و افغانستان هست این خطه جغرافیایی را همواره از نقاط مورد توجه برای تجارت ایران تبدیل کرده است.

کرد با اشاره به تردد مسافر از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک اظهارکرد: در این مدت همچنین شاهد تردد ۲۲۸ هزار و ۲۰۹ مسافر از پایانه مرزی استان هستیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۴۸ هزار و ۱۸۲ نفر رشد قابل توجه ۵۴ درصدی را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: بخش قابل توجه از افزایش تردد مسافران از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به ورود زوار پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه مربوط می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha