کد خبر 215472
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۷

یک شهید، یک درس؛

عزیزان باری سنگین بر دوشمان قرار دارد

عزیزان باری سنگین بر دوشمان قرار دارد

 سردار شهید احمد احمدی در فرازی از وصیتنامه اش می گوید: «پیام من برای مردم ایران این است: عزیزان و سروران، گویی بر دوشمان باری را که گذاشته اند، خیلی سنگین است».

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، سردار شهید احمد احمدی از دلاورمردان زنجانی در دفاع مقدس در سال ۱۳۳۵ در شهر زنجان متولد شد. وی کشاورز بود و در امور کشاورزی و دامداری به خانواده و مخصوصاً پدرش کمک می‌کرد. در آن زمان شهرک کرسف زنجان با مشکل بی‌آبی مواجه بود و احمد، خیلی از اوقات برای همسایه‌ها و نزدیکان با سطل آب می‌آورد و در کارهایشان کمک می‌کرد.

وی از بچگی با قرآن مأنوس بود و به قول مادرش، از هفت سالگی خواندن قرآن را آغاز کرد. با وجود سن کم به مسجد می‌رفت و در هیئت‌های زنجیرزنی و عزاداری شرکت می‌کرد و علاقه خاصی به امام حسین (ع) داشت.

 احمد ۳ ماه بعد از جنگ به جبهه رفت و  فرمانده گردان حضرت ولی‌عصر (عج) لشکر ۳۱ عاشورا بود.

 این شهید بزرگوار پس از سال‌ها حضور مداوم در جبهه در تاریخ شانزدهم خردادماه سال ۱۳۶۶ هجری شمسی هنگام نبرد با دشمن بعثی در جبهه سردشت بر اثر اصابت تیر مستقیم به ناحیه سر در سن بیست و یک سالگی به شهادت رسید.

 سردار شهید احمد احمدی در فرازی از وصیتنامه اش می گوید:

« پیام من برای مردم ایران این است: عزیزان و سروران، گویی بر دوشمان باری را که گذاشته اند، خیلی سنگین است.

 انقلاب را برای احیای اسلام شروع کردیم، این خیلی مهم است، اما مهمتر از آن ادامه بقای آن است، حضور خود را در صحنه نباید ترک کرد، به هیچ وجه شانه خالی کردن از مسئولیت‌ها قابل قبول نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha