کد خبر 215455
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

با وجود ارتش الهی دشمن هزاران سال دیگر هم نمی‌تواند براندازی کند

با وجود ارتش الهی دشمن هزاران سال دیگر هم نمی‌تواند براندازی کند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: با وجود ارتش الهی دشمن هزاران سال دیگر نیز اگر بخواهد براندازی کند نتوانسته و باید کاسبی کرده چراکه جوانان غیرتمند این سرزمین راه شهیدانی همچون شهید نوژه را ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی عصر دوشنبه، ۱۳ شهریور در مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد شهادت خلبان شهید محمد نوژه و شهدای نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی(ره) همدان، با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در قرآن کریم به دو نوع ارتش و نیروی مسلح اشاره شده که یکی از آنها ارتش و سپاهی است که طرفدار فرعون بوده و همراه با او غرق شده و مورد مذمت قرآن کریم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سوره های مختلف قرآن کریم نیروهای نظامی که در پیرامون قدرت های غیرالهی فعالیت می کردند به عنوان نیروهای مسلح و بازوان توانمند در پیشبرد اهداف شیطانی معرفی شده و همانگونه که فرعون غرق شد آنها نیز غرق شدند، افزود: امروزه ارتش هایی هستند که در کنار فرعون ها کودک کشی کرده و نیروهای مسلحی که در کنار فرعون ها و نمرودهای زمان هیچ ابایی ندارند که ظلم و انسان کشی کرده و حق بشر را تضییع می کنند، یکی از نمونه این ارتش ها آنهایی هستند که در ۴۴ سال گذشته در تقابل با ارتش جمهوری اسلامی قرار گرفته اند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه ارتشی که خداوند با افتخار و سربلندی در قرآن کریم از آنها صحبت کرده، ارتشی است که در میدان مبارزه های سخت در کنار انبیاء ایستادند و بازوان توانمند پیشبرد اهداف الهی بودند، اضافه کرد: امروز ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ارزش و اعتبار دارند چراکه پیرو و مطیع آرمان های مقدس این انقلاب هستند و این اهداف نیروهای مسلح است که به او قیمت داده و آرمان های باارزش جمهوری اسلامی به ارتش جلوه و عظمت می دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز اگر مردم از نیروهای مسلح تقدیر می کنند و کشور با سربلندی از ارتش خود حرف می زند به خاطر آرمان این ارگان ها بوده که با وحدت در کنار هم و بدون هیچ‌گونه تفاوت در باطن حرکت هایشان باهم طی می‌کنند، گفت: به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) ارزش ها و قیمت ها به اندیشه ها، آرمان و محل تجلی اراده است و یک ارتش اراده اش ایستادگی در مقابل اهداف غیرالهی بوده و هدف نیروی مسلح ما دفاع از آرمان های ولایت و استقلال، دفاع از عدالت و مردم و تمامیت ارضی کشور است.

وی بیان کرد: ارتشی که مردمی است به معنای واقعی کلمه از مردم دفاع کرده و منافع آنها را تأمین می کند و در این حالت قابل افتخار و تقدیر است و باید از آرمان گرایی، ایستادگی و مقاومت ارتشی هایی با آرمان های الهی و با اهداف دفاع از اسلام تشکر کنم که در این حالت اسلام گرا شده و مردم سالاری و تمامیت ارضی برایشان مهم می شود.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: با وجود ارتش الهی، دشمن هزاران سال دیگر نیز اگر بخواهد براندازی کند نتوانسته و باید کاسبی کرده چرا که جوانان غیرتمند این سرزمین راه شهیدانی همچون شهید نوژه را ادامه می دهند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه و ارشد نظامی ارتش در استان همدان نیز گفت: امروز به برکت ولایتمداری صاحب عزت حسینی شده ایم و به جهانیان و یزیدیان زمان نشان دادیم در جهت صیانت از دین اسلام همانند مولای خود آماده به مسلخ رفتنیم و گواه این ادعا هزاران شهید سروقامت از جمله ۸ هزار شهید گلگون کفن و سرو قامت استان همدان است.

امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز مرادبکی با بیان اینکه قرین به ۱۴ قرن از انقلاب بزرگ عاشورا می گذرد و عاشورا چنان دگرگونی در صحنه گیتی ایجاد کرد که گویی قیامتی برپا شده است، اظهار کرد: امام حسین(ع) و یاران او چنان بر تارک تاریخ درخشیدند و جاودانه شدند که به هیچ عنوان فراموشی و غبار فراموشی بر سلحشوری آنها نخواهد نشست و نمی توان عاشورا، مظلومیت و اقتدار امام حسین(ع)، ولایتمداری، قبیله بنی هاشم و صبر و اقتدار زینبی، خرابه های شام و اهانت به اهل بیت را فراموش کرد. عاشورا فراموش شدنی نیست و شور و عشق اهل بیت در سینه مؤمنین ابدی است.

وی با بیان اینکه عاشورا ثمره و میوه محصول درخت دین است، دینی که ریشه آن در بعثت پیامبر اکرم(ص) بوده و تنه قدرتمند آن غدیر است، افزود: علت برگزاری این همایش علاوه بر زنده نگهداشت یاد شهدا، این است که یادمان باشد غفلت نکرده و برای ماندن و اقتدار چه هزینه هایی پرداخت شده است. برای هر آنچه که اکنون داشته و در آینده نصیبمان خواهد شد مدیون خانواده های شهدا و جانبازان هستیم و امروز گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد شهادت شهیدان نوژه و شهید سیدعبدالله بشیری‌موسوی است که با زبان تشنه در ماه رمضان در لیالی قدر مهمان ملائک شدند.

مرادبکی در پایان بیان کرد: ارتش بصیر و مقتدر جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران انقلابی و مقتدر و فرماندهی انتظامی همیشه بیدار، سازمان اطلاعاتی و بسیج سلحشور تا آخرین قطره خون از آرمان های انقلاب و شهدا صیانت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha