کد خبر 215372
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

کشورهایی که بهترین غذاهای دنیا را دارند/ ایران در جایگاه چندم است؟

کشورهایی که بهترین غذاهای دنیا را دارند/ ایران در جایگاه چندم است؟

دنیای رنگارنگ آشپزی در سراسر جهان، مملو از مزه‌های غافلگیرکننده است که بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ دنیای رنگارنگ آشپزی در سراسر جهان، مملو از مزه‌های غافلگیرکننده است که بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند.

۱. هند

طیف گسترده غذاهای هندی اغلب دست کم گرفته شده و اغلب بازدیدکنندگان این کشور از طعم آتشین غذاهای شمال تا ادویه‌های معطر جنوب هند تعریف می‌کنند. از خوشمزه‌ترین غذاهای هندی می‌توان به مرغ کره‌ای کلاسیک و چات اشاره کرد که انفجاری از مزه‌ها در دهان را به ارمغان می‌آورند.

غذای هند

۲. تایلند

از غذاهای خیابانی بازارهای شلوغ تایلند تا رستوران‌های لوکس آن، غذاهای لذیذ و طعم‌های شیرین و تند فراموش نشدنی را به گردشگران ارائه می‌دهند. اغلب افراد نمی‌توانند دربرابر گزینه‌هایی مانند نودل پد تای، سوپ تام یام و خورشت کاری سبز مقاومت کنند.

غذای تایلند

۳. کره جنوبی

آشپزی این کشور بسیار تحت تأثیر آشپزی ژاپن قرار دارد، با این حال همچنان با غذاهای جسورانه و خوش‌طعم خود، جایگاه ویژه‌ای در قلب دوست‌داران غذا باز کرده است. رستوران‌های جذاب این کشور مزه‌های تکرار نشدنی‌ای مانند انواع کباب، خورشت‌های خوش‌مزه و مخلفات جانبی مانند کیمچی تند را ارائه می‌دهند.

غذای کره جنوبی

۴. مکزیک

بسیاری از کاربران خوراکی نمادین مکزیک، یعنی تورتیلا را هدیه‌ای از سوی خدا توصیف می‌کنند. این کشور در صحبت از غذاهای آسان حرف اول را می‌زند و با طعم‌های بی‌نظیری مانند بوریتو، تاکو، چیلاکیله و توستادا به استقبال گردشگران می‌آید.

غذای مکزیک

۵. ترکیه

ترکیه یک مجموعه لذت‌بخش از تمام غذاهای خاورمیانه، مدیترانه و آسیای مرکزی بوده و یکی از بهترین کشورها در صنعت رستوران‌داری به شمار می‌رود. از کباب‌های لذیذ گرفته تا باقلوای بهشتی و چای ترکی، همه و همه بازدیدکنندگان را عاشق خود می‌کنند.

غذای ترکیه

۶. ژاپن

غذای نمادین ژاپن، یعنی سوشی، در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. با این حال تجربه خوردن این غذا در رستوران‌های سنتی این کشور بسیار جذاب‌تر است. علاوه بر آن شیرینی‌های متفاوت و کاسه‌های گرم رامن برای ارضای سایر سلیقه‌ها وجود دارند.

غذای ژاپن

۷. سرزمین باسک، اسپانیا

این منطقه خودمختار واقع در دامنه کوه‌های پیرنه غربی، در اسپانیا بیشتر به‌خاطر رستوران‌های ستاره‌دار میشلن و غذاهای دریایی تازه خود شناخته شده است. مردم باسک به تاریخ و سنت‌های آشپزی خود افتخار می‌کنند و گردشگران نیز چشیدن مزه خورشت ماهی، پینچو و تاپاس را پیشنهاد می‌دهند.

غذای سرزمین باسک، اسپانیا

۸. ویتنام

آشپزی متفاوت شیرین، ترش، شور و تند این کشور نیز مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند، این در حالیست که غذاهای معروفی مانند نودل فو، اسپرینگ رول‌های تازه و ساندویچ بانه می‌همه را عاشق خود می‌کنند. ویتنام همچنین به‌خاطر قهوه‌های سرد و خوشمزه‌اش شناخته می‌شود.

غذای ویتنام

۹. ایران

کابران اینترنتی اغلب غذاهای ایرانی را به یک گنجینه نهفته تشبیه می‌کنند که هر شخص در طول زندگی خود باید یک بار آن‌ها را تست کند. بازدیدکنندگان خارجی اغلب توجه زیادی به برنج زعفرانی معطر، کباب‌های خوشمزه و خورشت‌های دلچسب ایرانی نشان می‌دهند. به علاوه تست کردن سبزی، آجیل و میوه‌های خشک ایران را به دیگران توصیه می‌کنند.

غذای ایران

۱۰. ایتالیا

با وجود غذاهای جهانی شده‌ای مانند پاستای کاربونارا و پیتزای مارگریتا، جای تعجب ندارد که بسیاری از مردم به آشپزی این کشور علاقه نشان دهند. ایتالیا علاوه بر ارائه طعم‌های ساده و در عین حال خوشمزه، به‌خاطر مواد اولیه و هنر آشپزی فوق‌العاده خود معروف است.

غذای ایتالیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha