کد خبر 215324
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

یورش دوباره به اردوگاه جنین/ یک پهپاد رژیم اشغالگر ساقط شد

یورش دوباره به اردوگاه جنین/ یک پهپاد رژیم اشغالگر ساقط شد

نظامیان رژیم اشغالگر قدس دو ماه پس از یورش گسترده قبلی، بار دیگر با ادوات نظامی وارد اردوگاه جنین شدند و درگیری‌های شدیدی گزارش می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ منابع فلسطینی امروز (دوشنبه) از یورش شدید دوباره نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری خبر می‌دهند.

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی (کان) نیز گزارش داد که نیروهای ویژه صهیونیستی برای دستگیری یکی از اعضای حماس که نامی از او برده نشده است، وارد اردوگاه جنین شده‌اند. اندکی بعد رادیو رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت او شد.

منابع رسانه‌ای صهیونیستی همچنین از دستگیری چهار فلسطینی دیگر خبر داده و می‌گویند که عملیات بازداشت همچنان ادامه دارد.

مدیر بیمارستان دولتی جنین نیز به شبکه الجزیره گفت که تاکنون پنج فلسطینی در این یورش زخمی شده‌اند.

گروه مقاومت «گردان جنین» نیز اعلام کرده است که اعضای این گروه با رگباری از گلوله به استقبال اشغالگران رفته‌اند و درگیری مسلحانه در اطراف اردوگاه به شدت جریان دارد.

در همین حال ارتش صهیونیستی تک تیراندازهای خود را بر بالای پشت بام‌ها مستقر کرده است. منابع خبری می‌گویند که نظامیان اشغالگر هنوز به طور کامل وارد اردوگاه نشده‌اند و در اطراف آن مستقر هستند.

خبرگزاری شهاب نیوز فلسطین نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در اطراف و ورودی اردوگاه جنین گزارش می‌شود و نیروهای مقاومت توانسته‌اند یک پهپاد اشغالگران را ساقط کنند.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز در پیامی گفت: «اردوگاه جنین دژ مقاومت باقی خواهد ماند و اشغالگران موفق به شکست اراده موجود در این اردوگاه نخواهند شد؛ بلکه انقلاب در تمامی بخش‌های کرانه باختری بر اراده اشغالگران مستولی خواهد شد».

دو ماه پیش نیز اشغالگران در یورشی همه جانبه و گسترده اردوگاه جنین را به معنای واقعی شخم زدند و صدها خانواده مجبور به ترک اردوگاه شدند. شهر و اردوگاه جنین به عنوان کانون مقاومت مسلحانه در کرانه باختری شناخته می‌شود و اولین نقطه‌ در کرانه باختری است که به طور جدی شاهد مقاومت مسلحانه جوانانش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha