کد خبر 215295
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

تعداد یاورشهرهای موجود در پایتخت کافی نیست

تعداد یاورشهرهای موجود در پایتخت کافی نیست

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد یاورشهرهای موجود در پایتخت کافی نیست، گفت: شهرداری تمام تلاش خود را در این راستا انجام خواهد داد.

نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی حیات با بیان اینکه به موجب قانون، سازمان بهزیستی متولی اصلی ساماندهی کودکان کار می باشد، گفت: شهرداری ها هیچگاه وظیفه مستقیمی در قبال این کودکان ندارد اما با این وجود قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه اجتماعی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: شهرداری تهران در این حوزه، وظیفه آماده سازی زیرساخت ها و قراردان آن  در اختیار دستگاه های متولی را برعهده دارد.

معدنی پور با اشاره به اینکه شهرداری تهران در دوره ششم مدیریت شهری تمام زیرساخت‌های گذشته را به روز کرده است، بیان کرد: شهرداری فارغ از بروزرسانی این زیرساخت ها، زیرساخت های جدید دیگری را فراهم کرد. البته شهروندان باید این مهم را بدانند که در ساماندهی کودکان سایر دستگاه های مربوطه نیز باید کمک نمایند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه از فقدان مدیریت یکپارچه شهری رنج می بریم، خاطر نشان کرد: امیدواریم با انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در مدیریت آسیب‌های اجتماعی ساماندهی کودکان کار مدیریت شود. 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: قطعا هدف از این انتخاب هماهنگی و محوریت قرار گرفتن شهرداری برای ساماندهی به آسیب های اجتماعی موجود است و امیدواریم با این انتخاب شاهد همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی در این راستا باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص مقوله اعتیاد و مقابله با آن تاکید کرد: چرخه کنترل معتادان متجاهر باید اصلاح شود. چراکه طبیعتا ساماندهی معتادان با جمع آوری صرف آن ها نتیجه نخواهد داد.

معدنی پور با بیان اینکه ضروریست فرآیند درمان به درستی صورت بگیرد، اشاره کرد: قطعا نباید در مدت زمان کوتاهی انتظار درمان قطعی داشته باشیم. کما اینکه یاورشهرهای شهرداری با هدف درمان طولانی‌مدت ایجاد شده اند.

وی افزود: نباید انتظار داشته باشیم شهر صرفا با جمع آوری خالی از هرگونه معتاد شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تأسیس مراکز یاورشهر یکی از اقدامات مثبت شهرداری تهران در این عرصه می باشد، خاطر نشان کرد: طبیعتا تعداد یاورشهرهای موجود در پایتخت کافی نیست لذا شهرداری تمام تلاش خود را در این راستا انجام می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha