کد خبر 215250
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

مدیرکل راهداری استان کرمان اعلام کرد:

جابه‌جایی ۲۸ هزار و ۲۷۴ زائر از استان کرمان به سمت عراق

جابه‌جایی ۲۸ هزار و ۲۷۴ زائر از استان کرمان به سمت عراق

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: سر جمع جا به جایی زائران اربعین ۲۸ هزار و ۲۷۴ مسافر از استان کرمان بوده که از این تعداد ۵۵۷۰ نفر اتباع افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ احسان عراقی زاده امروز، ۱۲ شهریورماه در جلسه ستاد استانی اربعین حسینی اظهار کرد: تا امروز از استان کرمان به خوزستان، مرز شلمچه و چذابه ۲۷ هزار و ۲۴۴ نفر زائر جابه جا شده است.

وی افزود: از کرمان به زاهدان و میرجاوه ۷۲۳۰ نفر با اتوبوس‌های کرمان و از مرکز استان به استان فارس ۱۴۶۷ نفر منتقل شده‌اند.

عراقی زاده با اشاره به اینکه از کرمان به مهران که اصلا مرز ما نبوده، ۱۰۳۰ نفر مسافر جابه جا شده، گفت: سرجمع جابه‌ جایی زائران اربعین ۲۸ هزار و ۲۷۴ مسافر از استان کرمان بوده که از این تعداد ۵۵۷۰ نفر اتباع افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

مدیرکل راهداری  حمل  نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: ۶۷  درصد زائران با اتوبوس، ۲۶ درصد با مینی بوس و هفت درصد با سواری کرایه‌ها جابه جا شده‌اند.

 محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش همه مدیران و دستگاه‌های عضو ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل مسافری ظرفیت مشخصی دارد و عمده سفر با وسایل شخصی مردم صورت می‌گیرد.

وی افزود: شهرداری کرمان کار بزرگی را در مرز ریمدان (در سیستان و بلوچستان) به عهده گرفت و کار در حال انجام است.

فداکار بیان کرد: موکب ماهان پوشش چند هزار نفری زائران پاکستانی را دارد و باید توجه داشت تغذیه و سرویس دهی تعداد زیاد زائران کار سختی است.

وی تصریح کرد: مردم عراق خیلی کریم و با همت هستند که کار پذیرائی از این حجم زائران اربعیمن را انجام می‌دهند.

استاندار کرمان با تاکید بر اهمیت تامین ایمنی و امنیت زائران و موکب‌ها گفت: موکب‌داران باید مراقبت داشته باشند تا حادثه‌ای به وجود نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha