کد خبر 215229
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

پدافند هوایی نبض اقتدار و امنیت ملی ایران را در دست دارد

پدافند هوایی نبض اقتدار و امنیت ملی ایران را در دست دارد

 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: پدافند هوایی به عنوان خاکریز اول تامین امنیت، نبض اقتدار و امنیت ملی ایران را در دست دارند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ضمن گرامیداشت روز پدافند هوایی، اظهار کرد: تولید قدرت به راحتی امکان‌پذیر نیست. اگر جامعه‌ای بخواهد مقتدر باشد باید به سمت تقویت و ایجاد مؤلفه‌های قدرت گام بردارد که امری بسیار دشوار است.

وی، با ذکر این نکته که اغلب قدرت نظام اسلامی منبعث از قدرت‌های اجتماعی و مردمی است، افزود: اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم به عنوان پایه و اساس قدرت شناخته می‌شوند ناشی از اهمیت قدرت‌های اجتماعی در حکمرانی است که دشمن امروزه روی همین امر دست گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که دشمن با تمرکز روی قدرت اجتماعی جمهوری اسلامی در تلاش برای تضعیف اراده عمومی است، تصریح کرد: دشمن با استفاده از ابزارهای خود نظیر ماهواره، رسانه و ... در تلاش است که از تفکر عمومی جامعه و اراده مردم را تصرف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، افکار عمومی جامعه را خاکریز اول در جنگ نرم با دشمن دانست و اظهار کرد: اگر خاکریز اول یعنی افکار عمومی توسط دشمن تصرف شد، خاکریزهای دیگر نیز تصرف خواهد شد به همین جهت باید به اهمیت آن آگاه بود.

وی، یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت در جهان را قدرت سیاسی دانست و مطرح کرد: اینکه یک کشور به صورت مستقل خواست و اراده خود را در جهان فریاد بزند ناشی از قدرت سیاسی آن کشور است. ایران جزو معدود کشورهای جهان است که وقتی موضع‌گیری می‌کند یا حرفی می‌زند برگرفته از اراده و خواست خود کشور است و هیچ کشوری توانایی دیکته به آن را ندارد.

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که قدرت نظامی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت و امنیت ملی شناخته می‌شود، تشریح کرد: ملتی که نتواند با قدرت نظامی خود از موجودیت، هستی و هویت خود دفاع کند، هرچند که دارای اقتصاد قوی باشد محکوم به شکست خواهد بود و با کوچکترین تلنگری از سوی صاحبان قدرت، دچار زوال خواهد شد و اوضاع اقتصادی به هم خواهد ریخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به حساسیت دنیا روی تولید قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروزه در دنیایی که به تنهایی به دنبال تحقق آرمان‌های خود است، راهی جز قوی‌تر شدن ندارد و در این راه تعاملاتی را با برخی از کشورها برقرار می‌کند اما از آرمان اصلی خود عقب نشینی نمی‌کند.

وی، با ذکر این نکته که دشمنان در حال حاضر برتری هوایی را نزدیکی مرزهای ایران از دست داده‌اند، عنوان کرد: اگر می‌بینید که کشورهای منطقه اعتماد خود را به آمریکا از دست داده‌اند ناشی از تلاش‌ها و فعالیت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و تولید قدرت آن‌ها در این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به این نکته که پدافند هوایی نبض اقتدار و امنیت ملی ایران است، تصریح کرد: برای مقابله با دشمن ابتدا باید فضای هوایی کشور خودمان را امن کنیم. یعنی خاکریز اول مربوط به برادران پدافند هوایی است که به خوبی نیز توانسته‌اند موفق عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، استقلال پدافند هوایی را ناشی از افق دید بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه‌الله) دانست و ابراز کرد: امنیت کشور در تمام ابعاد در گروی امنیت فضایی کشور است که به خوبی توسط پدافند هوایی این امنیت تامین شده است. امروز نه تنها در حوزه هواپیما و پهپادها موفق عمل کرده‌ایم بلکه در حال حاضر در عرصه پدافند هوایی وارد فاز استفاده از ماهواره‌های مختلف شده‌ایم که گام بسیار بلندی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha