کد خبر 215221
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

قیمت مرغ در بازار ارزان شد

قیمت مرغ در بازار ارزان شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت مرغ در بازار کاهشی شده است، گفت: قیمت مرغ زنده درب واحدهای تولیدی نیز ارزان شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «علی ابراهیمی» درباره وضعیت تولید مرغ زنده گوشتی و نهاده‌های طیور، افزود: با توجه به افزایش جوجه‌ ریزی در هفته‌ های اخیر، طی ۱۰ روز گذشته قیمت مرغ زنده روند کاهشی به خود گرفته است؛ به‌طوری که هر کیلوگرم مرغ زنده به‌طور میانگین با نرخی بین ۴۸ تا ۵۸ هزار تومان از تولیدکنندگان در واحدهای تولیدی خریداری می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: این درحالی است که پیش از این قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۵۴ تا ۶۰ هزار تومان و هفته های پیشتر بیش از ۶۰ هزار تومان در واحدهای تولیدی خریداری می‌شد.

وی تصریح‌کرد: با توجه به قیمت مرغ زنده، نرخ گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان طی روزهای اخیر کاهشی شده است؛ به‌طوری که قیمت این محصول در بازار بین ۷۰ تا ۸۰‌ هزار تومان به فروش می رسد.

این مقام صنفی اضافه‌کرد: سال گذشته نرخ مصوب مرغ زنده ۵۲ هزار تومان و گوشت مرغ برای مصرف کنندگان در حوالی ۷۳ هزار تومان تعیین شده بود. این در حالی بود که قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان، هر کیلوگرم ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم کنجاله سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان بود، اما اکنون با وجود کاهش قیمت جوجه یک‌روزه گوشتی بین چهار تا ۱۳ هزار تومان، قیمت کنجاله سویا به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است.

ابراهیمی با اشاره به عدم تناسب قیمت فعلی مرغ زنده با قیمت مصوب سال گذشته این محصول، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ های تمام شده تولید از جمله دستمزد کارگری، کرایه حمل و نقل و افزایش نرخ نهاده‌های طیور، تولیدکنندگان نمی‌توانند این محصول را با نرخ مصوب سال گذشته عرضه کنند و ادامه این روند می‌تواند منجر به ضرر تولیدکنندگان شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید، قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ زنده حدود ۶۰ هزار تومان است که اگر کمتر از قیمت واقعی از تولیدکنندگان خریداری شود، باید منتظر خروج برخی از تولیدکنندگان خرد از چرخه تولید باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha