کد خبر 215217
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

برنامه های هفته دفاع مقدس با محوریت تکریم ایثارگران و نشر فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود

برنامه های هفته دفاع مقدس با محوریت تکریم ایثارگران و نشر فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در نشست کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس با محوریت نشر فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام حسن هنرمند در این جلسه که با حضور معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم برگزار شد، افزود: این کمیته به منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، هم‌ اندیشی اعضای جلسه در خصوص این برنامه‌ها، دریافت برنامه‌های دستگاه‌های عضو و تشریح فعالیت‌های محوله تشکیل شده است.

 وی ادامه داد: در این راستا ۲۰ برنامه محوری از جمله مهمانی لاله‌ها در گلزارهای سراسر استان، دیدار و عیادت از خانواده معظم شهدای ایثارگران و تکریم این عزیزان در منزل و مراکز درمانی، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی، برگزار اردوهای فرهنگی ورزشی، نامگذاری پروژه‌ها به نام شهدا، حضور در نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برپایی ایستگاه صلواتی در گلزارها و صبحگاه مشترک پیش بینی شده است.

 وی عنوان کرد : از دیگر برنامه‌های این کمیته در راستای نشر ایثار انجام تبلیغات میدانی با درج وصایای شهدا با هدف نشر اهداف و آرمان شهدا و شناسایی هرچه بیشتر شهدا توسط نسل امروز، حضور روایتگران ایثار در مساجد مدارس و گلزارهای شهدا، اجرای تئاتر صحنه و خیابانی و اجرای سرود جمعی، حمایت از برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت مردمی از دیر برنامه‌های ترویجی این ایام است.

حجت الاسلام هنرمند تاکید کرد : اکنون ۴۳ سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و نام و یاد و راه شهدا هر روز پرفروغ‌تر از گذشته ادامه دارد، نسل امروز با حضور در جریان دفاع از حرم و حریم اهل بیت علیه السلام ثابت کرده در مسیر شهداست و از آرمان‌های شهدا فاصله ندارد، مراسم‌های عاشورا و اربعین حسینی و حماسه‌هایی که همچنان در جای جای این مرز و بوم شاهد آن هستیم حاکی از روحیه ایثار و شهادت طلبی در بین ملت ایران است، ملتی که در ایام محرم و صفر با حضور حماسی خویش تمامی تهاجمات فرهنگی دشمنان را بی‌تاثیر می‌سازد.

وی افزود: نشر فرهنگ ایثار و شهادت موجب برپایی و حیات جامعه است به سوی پیشرفت و تعالی و این فرهنگی است که فهم و هضم آن برای دشمنان سخت و ناگوار است.

در این جلسه معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، مدیرکل آموزش و پرورش، مسئول کنگره ملی شهدای استان قم و نمایندگان دستگاههای اجرایی و نظامی و انتظامی حضور داشتند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha