کد خبر 215171
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

هشدار صنعا درباره تحرکات مشکوک آمریکا و انگلیس در یمن

هشدار صنعا درباره تحرکات مشکوک آمریکا و انگلیس در یمن

مجلس شورای یمن تحرکات مشکوک ارتش آمریکا در استان‌های شرقی و جنوبی و ورود نظامیان آمریکایی به تعدادی از مدارس استان حضرموت در شرق این کشور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از سایت العهد، مجلس شورای یمن افزود: نقشه‌های استعماری آمریکا و انگلیس و تحرکات مشکوک آنها برای مردم یمن علنی شده و به این ترتیب حضور تحریک آمیز این دو کشور، آنها را به هدف مشروع نیروهای مسلح یمن و مردم آزاده کشور تبدیل می‌کند.

این شورا در بیانیه‌ای که شنبه صادر کرد، اعلام کرد: تحرکات تجاوزکارانه آمریکا به همراه ورود تعدادی از نیروهای دریایی آمریکایی و انگلیسی به دریای سرخ، مؤید تلاش‌های استعماری آنها برای مسدود کردن افق صلح در یمن و تداوم تجاوز و محاصره، در جهت خدمت به برنامه‌های خود در منطقه به بهای منافع مردم یمن است.

این بیانیه حاکی از آن است که تحرکات آمریکا بدون هیچ تردیدی تایید می‌کند که واشنگتن به دنبال تسلط بر تمام برگه‌های پرونده یمن، برای دستیابی به اهداف خود برای حذف هرگونه خواسته عادلانه مردم یمن و جایگزینی آنها با معاملات و دیکته‌هایی در جهت خدمت به جاه‌طلبی‌های استعمارگونه و تسهیل غارت ثروت یمن است.

در این بیانیه تاکید شده است که حضور و وجود علنی سربازان آمریکایی در تعدادی از مراکز آموزشی استان حضرموت نقض آشکار حاکمیت یمن است.

همچنین مجلس شورای یمن نسبت به ادامه بی‌توجهی آمریکا و انگلیس و ابزارهایشان در منطقه نسبت به درخواست‌ها و تمایل صنعا برای برقراری صلحی عادلانه و شرافتمندانه برای یمن و منطقه به طور کلی هشدار داد.

مجلس شورای یمن بر اهمیت توجه جدی به هشدارهای سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن و مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و نادیده نگرفتن خواسته‌های عادلانه و مشروع مردم یمن و خودداری نکردن از تحقق آنها، به ویژه در شرایطی که یمن دارای اراده و توانایی‌هایی است که این کشور را قادر می‌سازد تا حقوق مشروع خود را کسب کند، تاکید کرد.

در این بیانیه سکوت مشکوک سازمان ملل متحد و شورای امنیت و مماشات در بیانیه‌های آنها با مواضع خصمانه آمریکا و انگلیس، مشروعیت بخشیدن به تجاوز و سکوت در قبال اقدامات سفیر آمریکا با هدف جلوگیری از تلاش‌های صلح و تحقق خواسته‌های بحق مردم یمن ابراز تاسف شد.

دو روز پیش، علی القحوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله، در بیانیه خود به المیادین تاکید کرد که حضور مستقیم آمریکا در یمن «در تضاد با هنجارها و قوانین بین‌المللی است.»

وی با بیان اینکه حضور آمریکا یک «شاخص خطرناک» و مرحله جدیدی از سلسله تجاوزات، محاصره و توطئه مستمر علیه یمن است، خاطرنشان کرد: حضور آمریکا نشان دهنده «نیت عمدی و آمادگی برای مرحله بعدی تشدید نظامی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha