کد خبر 215168
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

استاندار تهران در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد نسلی در تراز انقلاب اسلامی

ضرورت ایجاد نسلی در تراز انقلاب اسلامی

علیرضا فخاری گفت: آینده سازی و آینده پژوهی برای تولید نسل در تراز انقلاب اسلامی و تمدن ساز باید در مسیری قرار بگیرد که با پایه های اساسی و اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی داشته باشد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چه اقداماتی انجام شده است، گفت: ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت از اصلی ترین وظایف سازمانی همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی است. نظام ما مبتنی بر ارزشهای انقلابی، یافته ها و داشته های دینی ماست و تلاش همه برای ترویج این فرهنگ اصیل، ماندگار و به یادماندنی گذشتگان و آیندگان است.

وی افزود: آنچه برای ما باقی می ماند اقداماتی است که در جهت اشاعه این فرهنگ اصیل انجام می دهیم؛ چراکه آینده سازی و آینده پژوهی برای تولید نسل در تراز انقلاب اسلامی و تمدن ساز باید در مسیری قرار بگیرد که با پایه های اساسی و اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی داشته باشد، آن را توسعه دهد، به کار گیرد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکند.

فخاری ادامه داد: آنچه ما از شهدا به یادگار داریم، روح بلند آن عزیزان برای توسعه و ترویج این حرکت است و امروز ما وارثانی هستیم که باید در این مسیر بی وقفه تلاش کنیم و جهت گیری های اصلی کشور را بر مبنای خواسته شهدا که  همان نگه داشتن و پیشرفت انقلاب است حفظ کنیم.

استاندار تهران بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از همه مهم تر تبعیت از مقام عظمای ولایت است که به عنوان پرچمدار اعتقادی، دینی و راهبری نظام جمهوری اسلامی به فعالیت می پردازند. امیدواریم همه مسئولان و خادمان مردم بتوانند در این مسیر توفیقاتی داشته باشند و آینده تمدنی مورد نظر مقام عظمای ولایت را محقق کنند.

فخاری با اشاره به اینکه موضوع توسعه فرهنگ بخشی از ضروریات جامعه امروز است، گفت: تبیین مسایل مربوط به حوزه های فرهنگی، نشر و توسعه این اقدامات در همه ابعاد و به ویژه در نظام فکری و اثربخش ساختارهای دولتی، مراکز ترویج آموزش و پرورش و بخش نیمه خصوصی از موضوعاتی است که در زیرساختهای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته می شود.

 وی با بیان اینکه تا بستر لازم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم نشود، امکان تشریح آن وجود ندارد؛ بنابراین ما در فضای ساختاری دولتی در همه زیرساختها با  نشر دانش و چگونگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنیم و این اقدامات ثمره خوبی نیز داشته است. آنچه در حال حاضر در فضای ساختاری می بینیم، تبیین کننده اثربخشی این فرهنگ در همه آحاد جامعه به ویژه کارمندان دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha