کد خبر 215078
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

ثبت روز ملی «فردوس» در تقویم کشور

ثبت روز ملی «فردوس» در تقویم کشور

فرماندار فردوس از تصویب روز حرکت‌های جهادی و امدادرسانی در سالروز زلزله سال ١٣۴٧ فردوس در شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد و گفت: این روز در تقویم ملی کشور ثبت شده و در تقویم سال ١۴٠٣ خواهد آمد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهدی روشن، فرماندار فردوس با اشاره به حادثه تلخ زلزله شهریور سال ١٣۴٧ اظهار کرد: متعاقب این اتفاق ناگوار، مقام معظم رهبری که در آن زمان طلبه‌ای جوان بودند در راس یک گروه جهادی از طلاب حوزه‌های علمیه مشهد به فردوس عزیمت کرده و ضمن دلجویی و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بعدها از آن سفر به‌ عنوان یک تجربه موفق و یک اردوی جهادی یاد می‌کنند.

وی از تصویب روز حرکت‌های جهادی و امدادرسانی در سالروز زلزله سال ١٣۴٧ فردوس در شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد و گفت: این روز در تقویم ملی کشور ثبت شده و در تقویم سال ١۴٠٣ خواهد آمد.

پیام های ۱۳ شهریور 

مقام عالی دولت در فردوس در تشریح پیام‌های ١٣ شهریور تصریح کرد: در نگاه کارهای جهادی و حرکت‌های جهادی، محور فعالیت رهبری و ولایت هستند که یک نگاه معنوی و مبنایی به ١٣ شهریور است.

روشن ادامه داد: دوم این که الگوی کار جهادی و مدیریتی سال ۴٧ رقم خورده و مبدا کارهای جهادی را تقویت می‌کند و همین حرکت، مشارکت مردم را بسیج کرده و موضوع رسیدگی و ارائه کمک‌ها به مردم، کمک‌های برگرفته از ١٣ شهریور است. 

به گفته وی موضوع سوم تفاوت عملکرد است که کاروان امدادی روحانیت با عملکرد مناسب و اقدام به موقع در منطقه و جمع حادثه دیدگان حاضرمی شوند و رژیم شاه برای کمک به زلزله‌زدگان دو تا سه روز تاخیر دارند بعلاوه در کاروان روحانیت مبنا براساس تفکر اسلامی و نوع دوستی است.

فرماندار فردوس در ادامه اضافه کرد: نکته مهم این که ١٣ شهریور، هویت و تاریخی برگرفته از ولایت و اسلام برای فردوس رقم خورد و به‌ عنوان یک روز ملی ثبت شد که پیامد آن اتفاقات مبارکی بوده و خواهد بود.

روشن افزود: به‌دنبال اجلاسیه ملی جهادگران که با حضور هزارنفر، سال گذشته در فردوس برگزار شد فضای گفتمانی بین شهرستان فردوس به عنوان محور و مبنای آغازحرکت‌های جهادی و قرارگاه‌های بزرگ جهادی در سطح کشور همچون قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و بنیاد علوی و بنیاد برکت ایجاد شده که برخی از این قرارگاه‌ها در فردوس فعال هستند و ارتباط خوبی برای انجام کارهای مهم برقرار است.

به گفته وی تفاهم‌نامه‌هایی با این قرارگاه‌ها بسته شده که یک نمونه آن قرارداد ساخت یکصد واحد مسکونی برای محرومان شهرستان فردوس توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است.

رزمایش ۲ هزار جهادگر

فرماندار فردوس از برگزاری رزمایش دو هزار جهادگر از تاریخ ١٣ شهریورماه در مرکز استان خبر داد و گفت: این عزیزان درتخصص‌های مختلف به مناطق محروم استان عزیمت خواهند کرد و درگره‌گشایی از کارمردم در مناطق محروم مصمم هستند.

روشن با بیان این نکته که ممکن است برخی از همشهریان عزیز ما نسبت به اتفاقات و پیامدهای اجلاسیه ملی جهاد گران سال گذشته در فردوس ابهام داشته باشند و در جریان اتفاقات خوبی که رقم خورده نباشند اظهار کرد: از دل همان اجلاسیه برکات زیادی در حوزه‌های عمرانی و حتی تاریخی و معنوی عاید شهرستان فردوس شد که می‌توان به تکمیل و راه اندازی پایگاه اورژانس روستای طاهر آباد و تجهیز آن اشاره کرد.

همچنین کلینیک بزرگ دندان‌پزشکی امام علی (ع) به برکت اجلاسیه و هزینه کرد ١۶ میلیارد تومان تکمیل و راه اندازی شد وپروژه‌های دیگری همچون روکش آسفالت معابر روستایی با اختصاص هزار تن قیر رایگان از برکات همان اجلاسیه بزرگ جهادگران بود.

تفاهم نامه‌های میلیاردی

مقام عالی دولت در فردوس اضافه کرد: ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌های دیگری با قراردادهای میلیاردی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) درحال انعقاد است که انشاءالله مردم عزیز ما به زودی شاهد برکات و عواید بیشتری در راستای توسعه شهرستان خواهند بود.

روشن با اشاره به یک نمونه از برکات معنوی و هویت تاریخی که در اجلاسیه جهادگران سال گذشته رقم خورد؛ رونمایی از کتاب دوباره فردوس (روایت حضورجهادی آیت‌الله خامنه‌ای در زلزله فردوس) بود که امسال قرار است مسابقات کتابخوانی ازهمین کتاب درسطح استان برگزار شود و ۶٠٠ میلیون ریال، جوایز این مسابقه تامین اعتبار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این مسابقه به نحو احسن برگزار شود و جمع زیادی از هم استانی‌های عزیز ضمن این که با این کتاب ارزشمند آشنا می‌شوند از آن اردوی جهادی نیز الگو بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha