کد خبر 215064
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

بیش از ۱۴ هزار فقره اشتغال در آذربایجان‌غربی ثبت شد

بیش از ۱۴ هزار فقره اشتغال در آذربایجان‌غربی ثبت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۱۴ هزار و ۲۴۵ فقره اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی استان تحقق یافته که بیش از یک سوم میزان پیش بینی شده برای کل سال است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی دهقانی با تاکید بر لزوم حرکت همه جانبه به سمت کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی افزود: تعهد شغلی استان برای امسال ۴۲ هزار و ۵۹ نفر تعهد اشتغال داشتیم که از این میزان ۱۴ هزار و ۲۴۵ فقره محقق شده است.

وی با اشاره به آمار ۲ سال اخیر در خصوص ایجاد فرصت های شغلی اضافه کرد: در سال 1400 تعهد پیش بینی شده برای استان ۲۴ هزار نفر بود که 1۹ هزار و ۷۰۰ مورد آن محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص آمار سال گذشته نیز با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد پیش بینی شده ادامه داد: پارسال، تعهد شغلی در استان ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که ۵۶ هزار و ۶۶۶ نفر در لیست اشتغال ثبت و البته راستی آزمایی شد.

دهقانی با اشاره به نحوه ثبت این افراد اظهار کرد: در بخش خصوصی از طریق مجوزهای لازم کارگاهی، تسهیلات در قالب خوداشتغالی و به‌کارگیری نیرو به کارفرمایان اعطا می‌شود و به روال سامانه بر اساس کد ملی به صورت رندمی از سمت وزارت کار، اشتغال ایجاد شده برای افراد راستی آزمایی و پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد سیستم اشتغال سال گذشته از سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحت سنجی و تایید شده است، گفت: بیشترین سهم اشتغال استان با 48.3 درصد مربوط به حوزه خدمات با ۴۸.۳ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha