کد خبر 215007
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

«سمنان» تنها شهر ایران در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم شد

«سمنان» تنها شهر ایران در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم شد

شهر «سمنان» با پیگیری و تلاش استاندار سمنان و دولت سیزدهم، تنها شهر ایران در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ با معرفی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو مؤسس در ائتلاف بین‌المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم، «سمنان» به‌عنوان تنها شهر ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای در مسیر گردشگری جاده ابریشم، جهانی شد.‌

این اتفاق مبارک که با پیگیری و تلاش استاندار سمنان و دولت سیزدهم در برگزاری جلسات مختلف و همچنین نشست اختصاصی با سفیر جمهوری چین در ایران به انجام رسید، به استان سمنان فرصت می‌دهد تا ظرفیت‌ها و برنامه‌های گردشگری خود را در سطح جهانی پیگیری کند.

ظرفیت‌ها و برنامه‌های گردشگری سمنان با تأکید بر جاده ابریشم و همچنین میزبانی شهرهای عضو این اتحادیه اعلام خواهد شد.

 علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه 43 شهر از کشورهای مختلف جهان عضو هیأت مؤسس اتحادیه شهرهای جاده ابریشم شده‌اند، گفت: عضویت سمنان در این هیأت، فرصت مناسبی برای معرفی استان و جذب گردشگران است.

شالبافیان افزود: باید از ظرفیت‌های اساتید، دانشجویان و پارک علم و فناوری در تولید محتوا برای معرفی استان استفاده کرد.

در ماه‌های آینده، رویداد بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم ایران در سمنان با حضور 20 کشور عضو اتحادیه جاده ابریشم برگزار خواهد شد.

بازار 20 کشور عضو اتحادیه شهرهای جاده ابریشم جهان آن‌قدر مهم است که بتوان با سرمایه‌گذاری در جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران این کشورها، فرصت‌های توسعه گردشگری سمنان را در سطح جهانی فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha