کد خبر 214927
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

بذرپاش: راه آهن شلمچه-بصره را در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام می‌رسانیم

بذرپاش: راه آهن شلمچه-بصره را در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام می‌رسانیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقدمات این طرح در قالب چند توافقنامه میان وزرا هر دو کشور انجام شده بود. همچنین جلسات کارشناسی مدیران راه آهن هر دو کشور انجام و زیرساخت‌های لازم مهیا شد تا امروز عملیات اجرایی آغاز و در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی طرح  راه آهن شلمچه بصره اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح راهن آهن شلمچه بصره خبر خوشی است که امروز به مردم کشور می‌دهیم. این پروژه به دلایل مختلف چهل و چند سال بود که متوقف بود و اجرای آن امکان پذیر نمی‌شد.

وی افزود: مقدمات این طرح در قالب چند توافقنامه میان وزرا هر دو کشور انجام شده بود. همچنین جلسات کارشناسی مدیران راه آهن هر دو کشور انجام و زیرساخت‌های لازم مهیا شد تا امروز عملیات اجرایی آغاز و در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طول این طرح ۳۲ کیلومتر است که ۱۶ کیلومتری از عملیات مین‌روبی در حریم راه آهن و احداث یک پل در اروندرود به عهده کشور ما است.

وی ادامه داد: امروز با دستور معاون اول رییس جمهور و نخست وزیر عراق عملیات ریل‌گذاری از منطقه صفر مرزی شلمچه آغاز شد.

مهرداد بذرپاش تصریح کرد:با اجرای این طرح زائران از این پس می‌توانند مسیر جدیدی را از شلمچه به سمت بصره و پس از آن به طرف نجف اشرف و کربلای معلی طی خواهند کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha