کد خبر 214885
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

برداشت‌کننده غیرمجاز شن و ماسه راهی زندان شد

برداشت‌کننده غیرمجاز شن و ماسه راهی زندان شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت از دستگیری یکی از برداشت کنندگان غیرقانونی ش و ماسه از رودخانه سفیدرود خبر داد و گفت:برداشت شن از رودخانه سفیدرود باید بر اساس قانون و با نظارت دستگاه‌های متولی و قضایی باشد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد تقی تقی‌زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازدید و نظارت از برداشت شن و ماسه یکی از سیاست‌های این اداره در سطح استان است، اظهار کرد: برداشت شن از رودخانه سفیدرود باید بر اساس قانون و با نظارت دستگاه‌های متولی و قضایی بوده و با هرگونه خلافی در این خصوص برخورد می‌شود.
وی از دستگیری یکی از برداشت کنندگان غیرقانونی شن و ماسه از رودخانه سفیدرود خبر داد و گفت: طی رصد اطلاعاتی و گشت‌های شبانه روزی مأموران یگان حفاظت پاسگاه سرمحیط‌بانی سراوان و جمع‌آوری مستندات کافی با دستور قضایی یکی از برداشت‌کنندگان غیرمجاز و با سابقه شن و ماسه بازداشت و جهت ادامه روند قضایی راهی زندان شد.
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با تأکید بر ورود دستگاه قضا و فراجا به ماجرای برداشت غیرقانونی شن و ماسه از رودخانه سفیدرود، بیان کرد: این متخلف با تغییر وضعیت تراکتور کشاورزی و نصب پاکت اقدام به برداشت، دپو و فروش مخلوط رودخانه می‌کرد که با هماهنگی و همکاری دستگاه قضا و نیرو فراجا ادوات وی توقیف و به پارگینک منتقل شد.
تقی‌زاده با اشاره به نظارت، کنترل و پایش رودخانه‌ها و مناطق تحت مدیریت، تصریح کرد: از تمام شهروندان و علاقه‌مندان به حفظ محیط زیست خواست هرگونه تخلفات زیستی‌محیطی را به نیروهای یگان شهرستان و یا با سامانه گویا ۱۵۴۰ برای پیگیری و برخورد لازم اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha