کد خبر 214800
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

حضور هزار خادم افتخاری برای راهنمایی زایران و امور گمشدگان

حضور هزار خادم افتخاری برای راهنمایی زایران و امور گمشدگان

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت در عراق به تبیین اقدامات صورت گرفته در اربعین حسینی پرداخت و گفت: خادمان در واحد راهنمایی زایران و امورگمشدگان به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و قوت قلبی برای زایران هستند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حسین نیک روش مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت در عراق افزود: امسال هم سازمان حج وزیارت وظیفه کمیته ثبت نام و برنامه ریزی اعزام و همچنین راهنمایی زایران و امور گمشدگان را به عهده دارد که توانستیم از ظرفیت کارگزاران در جهت راهنمایی زایران بهره‌مند شویم.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به هزار نفر از کارگزاران به صورت افتخاری به زوار الحسین (ع) خدمت می‌کنند و محل این خدمت رسانی دامنه گسترده‌ای اعم از مرزهای ورودی به کشور عراق، شهرهای کاظمین، سامرا، سید محمد، نجف اشرف، مسیر راهپیمایی اربعین و بویژه کربلای معلی را در بر می‌گیرد.

نیک روش اضافه کرد: از ظرفیت آشپزخانه‌های ابوتراب و الغدیر در شهرهای کربلا و نجف استفاده شده و طبخ غذا برای موکب‌ها و زایران صورت گرفته است بگونه‌ای که از ابتدای صفر تا روز دهم در آشپزخانه شهر کربلا بیش از ۹۷هزار پرس غذای گرم و در آشپزخانه شهر نجف هم ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و سرد نیز طبخ شده است که این روند در راستای خدمت رسانی مطلوب به زایران صورت گرفت و تمام مراحل توزیع در اختیار مواکب منتخب ستاد بازسازی بوده است.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین بر بهره مندی از ظرفیت‌های سازمان حج در این ایام تاکید داشت گفت: طبخ در آشپزخانه ها، استفاده از انبار و سردخانه‌ها بر همین اساس بوده است.

نیک روش به زایران که در حال عزیمت به عراق هستند توصیه کرد حتما در زمان ورود به عراق گذرنامه خود را بررسی کنند تا مهر ورودبه خاک عراق را دریافت کرده باشد و دچار مشکل در این کشور نشوند؛ همچنین رعایت قوانین کشور میزبان را داشته باشند.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عراق توصیه کرد: زایران حتما روی اموال و کوله پشتی‌های خود برچسب مشخصات و شماره همراه را داشته باشند؛ همچنین مدت زمان سفر و حضور در عراق به ویژه در کربلا را کوتاه کنند و در زمان ازدحام جمعیت مراقب فرزندان و اطرافیان خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha