کد خبر 214688
۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

یادداشت/ زینب شیاس

هشدار بی بازگشت

هشدار بی بازگشت

هر چند ایران و عراق رابطه دوستانه و مبتنی بر حسن همجواری دارند اما حضور هر گروه تروریستی در خاک هرکدام از کشورها سبب ناامنی در کشور دیگری می شود لذا ایران نسبت به خلع سلاح گروهک های تروریستی و تجزیه طلب کرد، تا پایان 28 شهریور اخطار داده و این تاریخ قابل تمدید نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ طی سال گذشته اغتشاشاتی در کشور بروز کرد که در آنها می توان به خوبی ردپای تروریست ها و منافقین را مشاهده کرد که در پشت پرده با سناریو پردازی به دنبال آشوب آفرینی و نهایتا براندازی بودند.

منافقین و گروهک های ضد انقلاب که مترصد ایجاد فرصتی مناسب برای درمان زخم چرکین خود که از انقلاب و مردم ایران داشتند، خود را در سراشیبی آشوب های سال گذشته قرار دادند اما نمی دانستند که دفاع مردمی از انقلاب و اسلام چنان مستحکم و پایدار است که نمی توانند به آن خللی وارد کنند.

تحولات میدانی در سال گذشته گاهی به گونه پیش می رفت، که گمان می شد نتیجه به نفع آنان رقم خواهد خورد اما نهایتا آنان و تمام بدخواهان مردم و انقلاب به دژ بلندی به نام همبستگی ملی برخورد کردند تا پروژه عبورشان از انقلاب اسلامی به مانند سنوات گذشته نافرجام باقی بماند.

پایداری ملی مردم ایران که نشات گرفته از استقامت، بردباری و از خود گذشتگی حافظان این مرز و بوم در سال های دفاع مقدس و پس از آن است همان دژ استوار و بلندی ست که از سالیان قبل در برابر هرگونه تجاوز و توحش قد برافراشت تا هیچ تفکر و تدبیری نتواند خدشه ای به کیان این مرز و بوم وارد کند.

مردم ایران در طول سالیان گذشته این درس را بارها به منافقین و تمام دشمنان کوردل داده اند که نمی توان به ضرب و زور باج و رشوه پیروز میدان تقابل با ایران باشند.

در میانه بازی رسانه ای معاندین انقلاب افرادی در داخل به دام آنان افتادند تا نقش سربازان و پیاده نظام منافقین را بازی کنند، نقشی که شاید خودشان نیز از آن بی اطلاع بودند. هرچند پس از آشوب ها رافت اسلامی شامل حال برخی ها از این فریب خورده ها نباید فراموش کرد که برخی دست نشانده های کشورهای غربی، آمریکایی و اسرائیلی میدان دار آتش و خون برای بر همزدن امنیت و آرامش مردم بودند که به راحتی نمی توان نقش آنان را نادیده گرفته و پرونده آنان را مختومه دانست.

تاکید بر این نکته ضروری است که منافقین همیشه به دنبال منافع خود هستند و این منافع را به هر چیزی ارجحیت می دهند. سوال اینجاست که جریان براندازی و تجزیه طلب چگونه شکل گرفت؟ چه عواملی باعث شدند تا منافقین بتوانند به یکباره خود را به گونه ای متفاوت نشان دهند؟ 

با شعله ور شدن آشوب ها، علاوه بر منافقین تجزیه طلب های کرد نیز با هدف نامنی به مرزهای ایران نزدیک شدند تا بتوانند از طریق مرزهای غربی، این بحران را دو چندان کنند. چنان که بیشترین حجم کشف سلاح سرد، گرم و نظامی از طریق همین افراد به صورت قاچاق از مرزهای غربی وارد کشور شد.

اقدام تجزیه طلبان کرد و منافقین سبب شد تا سپاه پاسداران به منظور مقابله با این گروه های تروریستی دست به اقدامات نظامی و حملات موشکی و پهپادی در این منطقه بزند که در این میان تعدادی از اعضای این گروهک ها به هلاکت رسیدند.

تاکید بر این نکته ضروری است که نیروهای مسلح کشورمان در قبال حفظ امنیت کشور با هیچ کشور و یا گروهی مماشات نمی کنند به گونه ای که چندی پیش سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی پیامی از دولت عراق خواست تا نسبت به پاکسازی مرزهایش دقت نظری بیشتری داشته و هرگونه دست درازی به ایران از خاک این کشور را برچیند. از این رو دولت عراق این هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را با تمهیداتی از قبیل نصب 50 برجک، 40 دوربین، احداث 47 پاسگاه مرزی در خط مرزی عراق و ایران را در دستور کار قرار داد تا امنیت مرزها به منظور جلوگیری از هرگونه تشویش برقرار شود.

همچنین طی روزهای گذشته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در راستای این اقدامات گفته بود که هر گونه تشویش و تنش از سوی گروهک های تجزیه طلب کرد، تا پایان شهریور جمع خواهد شد و از آنجایی که در شهریور 1402 قرار گرفته ایم منتظر هشدار و اقدامات بعدی نیروهای مسلح و وزارت خارجه کشورمان برای حفظ و عدم تنش از سوی کشورهای دیگر هستیم.

 از سویی منتظر هستیم تا ببینیم کشورهای دیگر به این هشدار ها چگونه واکنش نشان می دهند. هرچند حضور نظامیان آمریکا در خاک سوریه مغایر با صلح منطقه بوده و این حضور سبب شده است تا آرامش و صلح در منطقه دچار تنش شود اما طبق توافقات انجام شده میان ایران و عراق باید گفت عراق متعهد شده است تا تروریست های که در خاک کشورش هستند را تا پایان شهریور خلع سلاح کرده و پادگان ها و مقرهای نظامی که این تروریست ها خلق کرده اند را خالی و آنان را به اردوگاه هایی که دولت عراق در نظر گرفته انتقال دهند .

در آخرین نشستی که مقامات ایرانی با دولتمردان عراقی داشت مقرر شد تا تاریخ 28 شهریور آخرین مهلت برای جمع آوری تروریست ها در نظر گرفته شود. تاریخی که دیگر تمدید نخواهد شد.

هر چند ایران روابط و مناسبات خوبی با همسایگان خود دارد و همچنین ارتباط ایران و عراق دوستانه و بر حسن همجواری است اما حضور هر گروه تروریستی در خاک هرکدام از کشورها سبب ناامنی در کشور شده و زمینه ساز اختلاف و یا جنگ خواهد شد، لذا ایران در تلاش است تا بعد از پاسخگویی دندان شکن به این گروهک ها با اخطار به کشور میزبان این گروهک ها از هر گونه بی نظمی و ناامتی جلوگیر کرده و این نقطه های سیاه را از نقشه جغرافیای پیرامون ایران حذف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha