کد خبر 214588
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل فولاد؛ یک تغییر در جمع شاگردان یحیی

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل فولاد؛ یک تغییر در جمع شاگردان یحیی

پرسپولیس در شرایطی به مصاف تیم فولاد می‌رود که احتمال یک تغییر در ترکیب اصلی این تیم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس امشب و از ساعت 21:30 در ورزشگاه شهدای فولاد شهر اهواز به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت تا دیدار خودش را در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر برابر این تیم جنوبی برگزار کند و تلاش می‌کند تا با جبران مافات دو امتیاز خانگی که هفته قبل مقابل ذوب آهن سوزانده است با دست پر و سه امتیاز کامل به تهران برگردد و به نوعی روی نوار پیروزی بیافتد و اختلافش با سپاهان که روز گذشته موفق شد پیکان را شکست دهد، بیشتر از این نشود.

سرخپوشان در هر سه دیدار قبلی خودشان با یک ترکیب ثابت و 11 نفر مشابه به میدان رفتند و با وجود اینکه به نظر می‌رسید یحیی گل‌محمدی ترکیب ثابت خودش را از همان شروع فصل جدید پیدا کرده است ولی تساوی مقابل ذوب آهن در دیدار خانگی ترکش‌هایی دارد که حاصلش احتمالاً یک تغییر در ترکیب اصلی پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس در حالی به هفته چهارم لیگ برتر رسیده که هفته گذشته توانست با یک گل جنجالی از ثبت اولین شکستش در این فصل فرار کند. قرمزها حالا باید در اهواز به مصاف فولادی بروند که شرایط خوبی ندارد و بعد از قطع همکاری با منصوریان هنوز جانشین او را انتخاب نکرده است. از طرف  دیگر تیم اهوازی، هر سه بازی قبلی‌اش را باخته و روی کاغذ، کار راحتی برای بازی با مدافع عنوان قهرمانی ندارد.

یحیی گل‌محمدی تا به امروز 99 برد با پرسپولیس داشته و برای عبور از رکورد برانکو ایوانکوویچ به یک برد دیگر نیاز دارد. او در بازی خانگی هفته گذشته این شانس را از دست داد و حالا به دنبال این است که در ورزشگاه فولاد آره‌نا – که چمنش بر خلاف آزادی، کیفیت خوبی دارد – به صدمین بردش با پرسپولیس برسد.

درون دروازه پرسپولیس مثل همیشه بیرانوندِ بدون رقیب به میدان خواهد رفت. او عملکرد خوبی برای تیمش داشته و در سه بازی قبلی دو کلین شیت از خودش به ثبت رسانده و تنها یکبار دروازه‌اش باز شده است و امروز به دنبال این است تا مقابل شاگردان علیرضا منصوریان به سومین کلین شیت خودش در فصل جدید هم دست پیدا کند.

در سمت راست خط دفاعی هم کما  فی السابق شاهد حضور دانیال اسماعیلی‌فر هستیم که عملکرد خوبی در این پست برای پرسپولیس داشته و تقریباً او هم در جایگاه خودش بی رقیب است. در سمت چپ هم علی نعمتی عملکرد خوبی داشته و پرسپولیس را از جذب بازیکن تخصصی در این پست بی نیاز کرده است.

اما در دفاع میانی پرسپولیس باید منتظر همان تغییری باشیم که قبلاً در موردش صحبت کردیم. پرسپولیس در سه دیدار قبلی خودش از زوج پورعلی‌گنجی و کنعانی‌زادگان استفاده کرده بود و حاصلش دو کلین شیت و یک گل خورده در سه بازی به کمک علیرضا بیرانوند بود ولی حالا با توجه به اتفاقات بازی با ذوب آهن به نظر می‌رسد شاهد حضور گولسیانی در ترکیب اصلی باشیم. مدافع گرجستانی که فصل قبل یکی از ستاره‌های پرسپولیس در مسیر قهرمانی بود در دو دیدار ابتدایی پرسپولیس میدان ندید و در بازی سوم هم به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و تک گل تساوی بخش این تیم را برای فرار از شکست خانگی به ثمر رساند و مزد این بازی خوبش می‌تواند حضور در چینش اصلی باشد. اگر قرار باشد یک مدافع میانی بیرون برود و گولسیانی به جایش وارد زمین شود شانس کنعانی زادگان برای بازی بیشتر از پورعلی‌گنجی است و احتمالاً او در ترکیب اصلی کنار گولسیانی بازی خواهد کرد و پورعلی‌گنجی به نیمکت زخیره‌ها تبعید می‌شود.

یک خط جلوتر جایی است که میلاد سرلک بازی می‌کند. این بازیکن که به تازگی با تمدید معافیت سربازی روبرو شده تا همچنان بتواند در ترکیب اصلی برای سرخپوشان بازی کند، تک هافبک دفاعی ترکیب این تیم است و یک خط جلوتر از او سروش رفیعی وظیفه بازیسازی از میانه میدان را برای سرخپوشان بر عهده دارد. در کناره‌ها هم دو هافبک متمایل به جلو در ترکیب سرخپوشان حضور دارند که مهدی ترابی در سمت چپ و سعید صادقی در سمت راست میدان هستند که در فاز هجومی به سرخپوشان کمک می‌کنند و از کناره‌ها خط حمله را تغذیه می‌کنند. در این چینش یک خط جلوتر وحید امیری، بازیکن با تجربه پرسپولیس به عنوان مهاجم سایه بازی می‌کند و وظیفه دارد از عقب میدان اضافه شده و به نوک حمله اضافه شود و در حملات به تیمش کمک کند.

در نهایت در پیشانی نوک حمله پرسپولیس شاهد حضور شهاب زاهدی هستیم که تک مهاجم حال حاضر سرخپوشان است و در سه هفته گذشته موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده است.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل فولاد

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی، شهاب زاهدی و وحید امیری

روی نیمکت پرسپولیس هم نفراتی مثل مسعود ریگی، فرشاد فرجی، پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی، سینا اسدبیگی، محمد عمری، وحدت هنانوف و امیررضا رفیعی حضور خواهند داشت.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل فولاد؛ یک تغییر در جمع شاگردان یحیی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha