کد خبر 214581
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

سردار سیدعلی صنیع‌خانی به همرزمان شهیدش پیوست

سردار سیدعلی صنیع‌خانی به همرزمان شهیدش پیوست

سردار جانباز سیدعلی صنیع خانی، از پیشکسوتان دفاع مقدس، بازنشسته سپاه و برادر شهیدان سیدمحمد و سیدحسن صنیع خانی، آسمانی شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سردار سیدعلی صنیع‌خانی از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس و بازنشسته سپاه پاسداران، که از چند روز پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته و به آی‌سی‌یو منتقل شده بود، دار فانی را وداع گفت. 

سیدعلی صنیع خانی، از فعالان انقلابی علیه رژیم شاه، سال ۱۳۲۸ در قم متولد شد و سال ۱۳۳۸ به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و در محله نازی آباد کودکی را پشت سر گذاشت.

وی  دانشجوی فوق لیسانس پیوسته دانشکده فنی دانشگاه تهران بود که به عضویت سپاه درآمد و بعد از این اشتغال، تحصیلات را ترک کرد.

سردار صنیع‌خانی که از جراحات شیمیایی در دوران دفاع مقدس رنج می‌برد از سرداران بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برادر ارشد شهید سردار سیدمحمد صنیع خانی، بنیان‌گذار و فرمانده ترابری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

گفتنی است سردار صنیع خانی  از اولین مسئولین کمیته و سپاه در جنوب شهر تهران بود و از قبل از انقلاب به آموزش و رسیدگی به دانش‌آموزان مستضعف جنوب تهران و خانواده‌های آنان پرداخت. کاری که تا آخرین روزهای حیاتش در قالب یک موسسه مردم نهاد از سوی وی ادامه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha