کد خبر 214580
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

اهانت به قرآن کریم، ناروا، غیرقابل تحمل و مبتذل است

اهانت به قرآن کریم، ناروا، غیرقابل تحمل و مبتذل است

عالیجناب آلن دی رائمی رئیس کنفرانس اسقفان سوئیس در پاسخ به نامه دریافتی از حجت‌الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت اهانت به قرآن کریم گفت: اهانت به قرآن کریم ناروا، غیر قابل تحمل و مبتذل است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ رستم آبادی رئیس گروه مسیحیت کاتولیک و یهودیت مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها گفت: در پی جنایت اهانت به ساحت قرآن کریم در سوئد، و صدور بیانیه مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) در محکومیت این اهانت، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفتگوی ادیان ج. ا. ایران با ارسال نامه‌ای خطاب به رهبران و شخصیت‌های دینی جهان خواستار واکنش ایشان به این حادثه تلخ شد.

رستم آبادی افزود: روز گذشته نامه‌ای از کنفرانس اسقفان سوئیس دریافت کردیم. در این نامه که در پاسخ به نامه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارسال شده، دیوید پوزنتی دبیر کل کنفرانس اسقفان سوئیس با ابلاغ مراتب تشکر و قدردانی از جانب خویش، عالیجناب آلن دی رائمی؛ رئیس و همچنین اعضای کنفرانس اسقفان سوئیس برای دریافت بیانیه مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)، در محکومیت اهانت به قرآن کریم، خطاب به رهبران ادیان و آئین‌ها را ابراز داشته و افزوده است: اهانت به قرآن کریم ناروا، غیر قابل تحمل و مبتذل است.

رئیس گروه مسیحیت کاتولیک و یهودیت اضافه کرد:کنفرانس اسقفان سوئیس نهادی مسیحی وابسته به کلیسای کاتولیک است که در اکثر کشورهای جهان شعبه دارد. این جامعه مسیحی نهادی فعال در کشور سوئیس است که جمعیتی قریب به ۵/۲ میلیون از جامعه دینی کشور را به خود اختصاص داده است. کنفرانس اسقفان سوئیس دارای بخشی به نام «گروه‌کاری اسلام در کنفرانس اسقف‌ها» است که مسئولیت گفتگو با جوامع اسلامی در سراسر جهان را بر عهده دارد.

وی گفت: آغاز همکاری مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها با کنفرانس اسقفان سوئیس به مهر ۱۳۸۴ باز می‌گردد که گفتگوی مقدماتی در شهر زوریخ برگزار شد. تاکنون ۵ دور گفتگو به میزبانی این مرکز و کنفرانس اسقفان در تهران، قم، زوریخ و فرایبورگ برگزار و به موضوعاتی ازجمله «حقوق ادیان و اقلیت‌های دینی»، «کرامت انسان از نگاه ادیان توحیدی» و «زمینه‌های افراط گرایی و رادیکالیسم در جوامع اسلامی و جوامع مسیحی- چالش‌ها و راهکارها» پرداخته شده است.

کنفرانس اسقفان سوئیس میزبان دور ششم گفتگوی دینی در شهر فرایبورگ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha