کد خبر 214577
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

توجه ویژه موکب‌داران به تبلیغ و ترویج قرآن در ایام اربعین

توجه ویژه موکب‌داران به تبلیغ و ترویج قرآن در ایام اربعین

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از رایزنی با موکب‌داران ایرانی و عراقی برای توجه ویژه به قرآن در ایام اربعین خبر داد و گفت: این مواکب امسال در قالب شعار «اربعین در پناه قرآن» فعالیت‌های ویژه خواهند داشت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛  سید محمدجواد آل‌احمد دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به ایام اربعین و همزمانی این ایام با هتک حرمت قرآن کریم در برخی کشورهای غربی، بر لزوم اجرای برنامه‌های قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و افزود: ایام اربعین بهترین فرصت برای نشان دادن اوج ارادت و رابطه قلبی مسلمانان با قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و فعالان این حوزه به هر شکل ممکن باید برای ترویج قرآن کریم در این برهه گام بردارند، گفت: به همین منظور با موکب‌داران داخلی و برخی از مواکب کشور عراق رایزنی شده است برای مقابله به جسارت صورت گرفته، اقداماتی را انجام دهند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به اعلام آمادگی هر دو طرف برای اجرای این قبیل برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: به همین منظور قرار شده است این مواکب شعار «اربعین در پناه قرآن» را دنبال کنند.

آل‌ احمد گفت: همچنین پس از زیارت اربعین در ظهر روز اربعین همه مواکب، تلاوت قرآن خواهند داشت. تصاویر و فیلم‌های مربوط به این تلاوت، زنده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قابل دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha