کد خبر 214516
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱

هواوی میت ۶۰ پرو با سه حفره در بالای نمایشگر رونمایی شد

هواوی میت ۶۰ پرو با سه حفره در بالای نمایشگر رونمایی شد

میت ۶۰ پرو، جدیدترین پرچمدار هواوی، در بالای نمایشگرش سه حفره‌ی مجزا دارد تا ظاهرش بسیار منحصربه‌فرد باشد.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ هواوی در اقدامی غیرمنتظره و بدون برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، جدیدترین گوشی پرچمدارش را رونمایی کرد. هواوی میت ۶۰ پرو که هم‌اکنون در چین قابل‌خرید است، سه حفره در بالای نمایشگرش دارد و از این حیث دستگاهی متمایز به‌نظر می‌رسد. رونمایی میت ۶۰ پرو در حالی انجام می‌شود که هواوی برای حضور پررنگ‌تر در بازار موبایل دست‌وپا می‌زند.

جالب‌ترین مشخصه‌ی Huawei Mate 60 Pro میزبانی از سه حفره‌ی مجزا در بالای نمایشگر به حساب می‌آید. در داخل این حفره‌ها از دوربین سلفی و حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) استفاده شده است.
هواوی میت ۶۰ پرو با سه حفره در بالای نمایشگر رونمایی شد
هواوی می‌گوید میت ۶۰ پرو در بخش جلویی نمایشگر ۶٫۸۲ اینچ LTPO OLED با وضوح ۲٬۷۲۰ در ۱٬۲۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز دارد. این نمایشگر از نوع ۱۰ بیت است، بدین معنی که می‌تواند بیش‌ از یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. در بالای نمایشگر گوشی از نسل دوم شیشه‌ی محافظ Kunlun استفاده شده است.

سه حفره‌ی بالای نمایشگر از همان دوربین و حسگرهایی میزبانی می‌کنند که پیش‌تر در هواوی میت ۴۰ پرو و هواوی میت ۵۰ پرو نیز دیده بودیم: دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض به‌همراه حسگرها و لیزرهایی برای نقشه‌برداری سه‌بعدی از چهره. میت ۶۰ پرو از این حسگرها برای بالا بردن امنیت سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند.
هواوی میت ۶۰ پرو با سه حفره در بالای نمایشگر رونمایی شد
پنل پشتی هواوی میت ۶۰ پرو جزیره‌ای دایره دارد که از سه دوربین میزبانی می‌کند. دوربین اصلی گوشی به حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز است و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) استفاده می‌کند. این دوربین به لنزی با دیافراگم متغیر (از f/1.4 تا f/4.0) مجهز شده که قبلاً در هواوی میت ۵۰ پرو و هواوی P60 پرو نیز استفاده شده بود.

هواوی میت ۶۰ پرو همچنین به دوربین فوق عریض با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز f/2.2 و دوربین تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/3.0 مجهز است. دوربین تله‌فوتو از لرزش‌گیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

هواوی میت ۶۰ پرو با سه حفره در بالای نمایشگر رونمایی شد

هواوی میت ۶۰ پرو با سه حفره در بالای نمایشگر رونمایی شد
هواوی میت ۶۰ پرو در چین از سیستم ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی را می‌توان با توان ۸۸ وات ازطریق سیم و ۵۰ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. پرچمدار جدید هواوی قابلیت شارژ معکوس نیز دارد و دستگاه‌های دیگر را با توان ۲۰ وات شارژ می‌کند.

هواوی میت ۶۰ پرو با سیستم‌عامل هارمونی ۴ در دسترس قرار می‌گیرد. میت ۶۰ پرو اولین گوشی هواوی با این نسخه از سیستم‌عامل هارمونی است.

هواوی فعلا نگفته است که میت ۶۰ پرو از کدام پردازنده استفاده می‌کند، اما به‌احتمال بسیار زیاد این گوشی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا از شبکه‌ی 5G پشتیبانی نخواهد کرد. برخی از افشاگران به احیای پردازنده‌های سری کرین اشاره کرده‌اند.
هواوی میت ۶۰ پرو با سه حفره در بالای نمایشگر رونمایی شد
پنل پشتی هواوی میت ۶۰ پرو حالت دورنگ دارد. بخش بالایی در مدل‌های سفید و سبز از شیشه ساخته شده است و مدل‌های ارغوانی و مشکی از چرم مصنوعی استفاده می‌کنند. رنگ‌های هواوی میت ۶۰ پرو از روی مناطق نمادین و مهم چین انتخاب شده‌اند.

گوشی هواوی میت ۶۰ پرو با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی عرضه می‌شود. قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ پرو در کانفیگ پایه اعلام نشده است. بر اساس بیانیه‌ی هواوی، قیمت موبایل میت ۶۰ پرو در کانفیگ مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به ۶٬۹۹۹ یوان (تقریباً ۹۶۰ دلار) می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha