کد خبر 214511
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

وزیر ارتباطات: دولت را به آیکون‌های گوشی‌تان اضافه می‌کنیم

وزیر ارتباطات: دولت را به آیکون‌های گوشی‌تان اضافه می‌کنیم

وزیر ارتباطات در تازه‌ترین مصاحبه خود تاکید کرده همه تلاششان این است که دولت را به یکی از آیکون‌های گوشی شما تبدیل کنند و در کنار آیکون‌های دیگر قرار بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ عیسی زارع‌پور پس از سفر یک روزه خود به زنجان، در یکی از کانال های تلویزیونی صدا و سیما حضور یافت و به موضوعات مختلفی؛ از زیرساخت ارتباطی کشور گرفته تا دولت الکترونیک پرداخت. زارع پور با این ادعا که کشور گرفتار یک «عقب ماندگی تاریخی» در حوزه زیرساخت ارتباطی است، از دست آوردها در دولت سیزدهم گفت و وعده داد مشکل اینترنت ایران را به صورت ریشه‌ای حل می‌کنند.

از حل ریشه ای مشکل اینترنت تا «سال افزایش کیفیت»

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هم اکنون در 120 شهر کشور طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها کلید خورده و در 20 شهر هم فیبر نوری در دسترس است، افزود: سرعتی که فیبر می‌دهد تا هزار مگابیت بر ثانیه یعنی ۶۰ برابر سرعت حداکثر ADSL است و در شهرهایی که این امکان فراهم شده است مردم ما این سرعت‌ها را تجربه می‌کنند.

طبق این برآورد وزیر ارتباطات، باید سرعت اینترنت ADSL حدود 16 مگابیت در ثانیه باشد.

وزیر ارتباطات: دولت را به آیکون‌های گوشی‌تان اضافه می‌کنیم

زارع پور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دولت الکترونیک و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پرداخت و گفت: امسال سال افزایش کیفیت خدمات دستگاه‌ها در این حوزه است و همه تلاش ما این است که دولت را تبدیل به یک آیکون در کنار آیکون‌های دیگر گوشی‌های همراه کنیم تا بدون مراجعه، با ساده‌ترین شکل ممکن و با سرعت کارها انجام شود.

این ادعای وزیر ارتباطات در حالی مطرح می شود که کمتر روزی بتوان بدون اختلال و کُندی از سامانه ها و خدمات اینترنتی استفاده کرد. با این حال وزیر ارتباطات وعده داد «با زیرساخت‌هایی پرسرعتی که اتفاق می‌افتد، مشکل اینترنت در کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha