کد خبر 214453
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

حسینی: عضویت در شانگهای و بریکس ورود ایران به دروازه‌های توسعه و پیشرفت است

حسینی: عضویت در شانگهای و بریکس ورود ایران به دروازه‌های توسعه و پیشرفت است

معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و بریکس آغاز ورود به دروازه‌های توسعه، پیشرفت‌های گسترده کشورمان در بخش‌های مختلف است.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ سیدمحمد حسینی در آغاز عملیات اجرایی مرتفع ترین برج دوقلو استان اردبیل، اظهار کرد: در طی ماه‌های اخیر، جمهوری اسلامی ایران با رویه و نگاه‌های متفاوت و خاص دولت سیزدهم منجر به عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس شد.

وی افزود: عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و بریکس منجر به تحولات قابل توجهی در حوزه سیاسی و اقتصادی کشورمان خواهد شد.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به عضویت ایران در شانگهای و بریکس گفت: موضوع اتصال راه آهن جنوب_شمال کشورمان علاوه بر اینکه برای کشورمان یک امر مهم و استراتژیکی است برای کشورهای همچون چین و هند یک مسئله مهمی محسوب می‌شود که منجر به سرمایه گذاری کشورهای فوق در این ابر پروژه ملی خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: فاز 11 پارس جنوبی پس از تعلل دو دهه‌ای، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، این ابر پروژه ملی به شکل ویژه در دستور کار دولت و متخصصان ایرانی وزارت نفت قرار گرفت و به لطف پروردگار روز گذشته این پروژه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری فاز 11 پارس جنوبی ادامه داد: برای بسیاری از کشورها و متخصصین حوزه نفت و گاز، بهره‌برداری پروژه با همت نخبگان ایرانی بسیار قابل توجه است که در گذشته بهره‌برداری و فعالیت این پروژه را در گره رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های توتال و شل می‌دانستد.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: علی رغم مشکلات و تنگناهای موجود، در طی دو سال اخیر اقدامات بسیار گسترده‌ای در سطح کشور انجام شده و در حوزه عمرانی، استان‌ها به کارگاه‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha