کد خبر 214402
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

دوبلاژ «دختر ابدی» را به شبکه چهار سپرد

دوبلاژ «دختر ابدی» را به شبکه چهار سپرد

فیلم سینمایی «دختر ابدی» با گویندگی 5 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ این سینمایی در گونه درام ـ رازآمیز، محصول آمریکا و انگلیس در سال 2022 بوده و قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی زهره شکوفنده است. علی جلیلی باله، سحر صحامیان، ملیکا سادات معجری، علی همت مومیوند و زهره شکوفنده صداپیشه های این اثر درام و معمایی بوده اند.

خلاصه روایت این اثر از این قرار است که: جولی، زنی میان سال، تصمیم دارد به بهانه تولد مادرش، در هتلی که زمانی خانه مادری‌اش بوده است مدتی را سپری کنند. او می‌خواهد فیلمی بر اساس خاطرات مادرش بسازد.

آخرین اثر جوانا هاگ، مانند فیلم قبلی اش، «سوغاتی جذاب»، فیلمی شخصی است و در واقع شاید خودنگاره ای از او و مادرش است. زنی در آستانه میان سالی بعد از مرگ مادرش به خانه ای می آید که مادرش سال های زیادی را در آنجا سپری کرده است. او تلاش می کند خاطرات مادرش را به یاد بیاورد و فیلمنامه ای بنویسد. تیلدا سوئینتون در نقشی دوگانه بازی می کند و گریم و کارگردانی خوب، دو شخصیت را از هم متمایز می کند. فضاسازی اثر با ساختمانی قدیمی و گوتیک وار با فضایی سرد و پر از مه، فیلم را به سمت و سوی فیلم های شبح وار و ترسناک می برد و تا میانه فیلم، مخاطب انتظار فضای وحشت و روح را دارد اما فیلم در واقع داستان ارتباط عاطفی یک دختر با مادرش بوده و ادای دینی به جایگاه مادر است. این فیلم هنرمندانه برنده 1 و نامزد 9 جایزه از جشنواره های بین المللی از جمله جشنواره های معتبری مانند ونیز شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل و شبکه‌ی چهار مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha