کد خبر 214383
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

ایران خواستار حمایت از پناهجویان افغانستانی شد

ایران خواستار حمایت از پناهجویان افغانستانی شد

سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان در دیدار با هماهنگ کننده سازمان ملل خواستار حمایت‌های بین‌المللی از پناهجویان افغان شد

به گزارش گروه سیاسی حیات؛«حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان با «اشتفان پریزنر» هماهنگ‌کننده سازمان ملل اظهار داشت: توسعه دیپلماسی با سازمان ملل درباره حمایت از پناهجویان افغان مقیم ایران یکی از اهداف این کشور است.

وی در شبکه ایکس تصریح کرد: «توسعه دیپلماسی با سازمان ملل متحد در چارچوب طرح توسعه ملی و تعریف نقشه راه مشخص، به‌منظور جلب حمایت‌های بین‌المللی از پناه‌جویان افغانستانی یکی از موضوعات مهمی بوده که از سوی تهران دنبال می‌شود».

کاظمی قمی همچنین افزود: تفاهمنامه همکاری میان وزارت بهداشت و درمان ایران و سازمان‌های «UNFPA» و «UNFPA» در زمینه ایجاد تسهیلات بهداشتی و درمانی برای پناهجویان افغان به امضا رسیده است.

سفیر ایران اظهار داشت: «عقد تفاهم همکاری آموزش و ارتقا سطح مهارت تعدادی از پرستاران و قابله‌های افغان که فی مابین وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران و این دو نهاد صورت گرفت؛ نویدبخش ‌توسعه همکاری‌ها با سازمان ملل متحد و سازمان‌های تخصصی آن است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha