کد خبر 214346
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

«حیات» گزارش می دهد؛

سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی

سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی

داعش زاده افکار و خواسته غرب و آمریکا بود اما همین کشورها امنیت امروز خود را مدیون سپاه پاسداران هستند، لذا باید گفت سپاهی که امروز از سوی برخی از کشورها به عنوان یک سازمان تروریستی خوانده می شود همان یگان نظامی است که تروریست ها را از بین برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ بعد از انقلاب 57 مردم متعهد شدند تا از هرگونه تجاوز به کشور جلوگیری کنند و در همان سال ها با تجاوز دشمن به خاک ایران بسیج، ارتش و سپاه پاسداران با هدف دفاع از انقلاب تلاش کردند تا در برابر هرگونه تهدید مقاومت کرده و از خاک و نظامشان دفاع کنند.

از همان روزها سپاه پاسداران به یک سلاح برنده و قوی، برای مقابله با دشمنان تبدیل شد سلاحی که با مردمش در عین عطوفت، مهربانی و محافظانه عمل می کرد و به یک از عناصر اصلی و امنیتی در برابر هرگونه تهدید داخلی و خارجی تبدیل شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سالهای جنگ، بعنوان حافظ مرزهای کشور در برابر دشمنان خارجی ایستادگی کرد و در کنار سایر یگان های نظامی، این سپاه بود که پایه های خود را محکم تر از قبل و با تدبیری بلند پروازانه سفت کرد. بنابراین تدبیر امام خمینی (ره) باعث شد تا این ذهنیت که بین چپ گراها و برخی از نیروهای انقلابی نسبت به چرای به وجود آمدن سپاه وجود داشت، ایجاد شد.

اما از آنجایی که ایران کشوری ست که انواع تهدیدات را لمس کرده است، نیاز دارد تا پشتوانه های نظامی قدرتمندی را داشته باشد تا بتواند در کنار حفظ امنیت درونی و حفظ امنیت مرزی با تهدیداتی مانند منافقین و تروریست ها مبارزه کند.

سپاه در ابتدا با یک رویکرد اجتماعی و امنیتی شکل گرفت تا حافظ انقلاب و دستاوردهای آن باشد. اما همین روش ساده بعدها تبدیل شد به یک اصل در قانون اساسی کشور که سبب شد تا حوزه ماموریتی سپاه فراتر از مرزها حرکت کند.

سپاه با مبارزه کردن کار خود را شروع کرد، از مبارزه با باقی مانده های رژیم شاهنشاهی تا مبارزه با گروهک های تجزیه طلب، تروریست های داخلی، سازمان مجاهدین خلق. سپاه بعد از شروع جنگ تحمیلی به دلیل اولویت این موضوع و اهمیت دفاع، به عنوان نیروی کمکی وارد میدان جنگ شد که رفته رفته بنا به شرایط موجود در کشور ساختارش گسترش پیدا کرد و وظایف نظامی گری کلاسیک با تعریفی نو و با رویکردی انقلابی و جهادی به وظایف این ارگان مهم، اضافه شد.

 امروز سپاه پاسداران دایره عمل خود را به خارج از مرزهای ایران کشانده و از مردم مظلوم فلسطین و ... نیز در برابر هرگونه ظلم و ستم دفاع می کند همانگونه که تا به امروز در مقابل رژیم صهیونیستی و زورگویی های آمریکا ایستادگی کرده است.

مبارزه با داعش نماد مبارزه با جهل و نادانی خارج از خاک های ایران بود و سرنگونی این گروهک تروریستی که بدست دشمنان ایران شکل گرفت ضربه مهلکی بود به دشمن رو در روی ایران یعنی رژیم صهیونیستی.  این خواسته حکومت از سپاه بود که به عنوان یک رکن اصلی و نظامی در جنگ 33 روزه با تجهیز کردن گروه های مبارز فلسطینی و حزب الله به ایفای نقش بپردازد. هرچند نباید نام شهیدان بخصوص شهید بی بدیل سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در از بین بردن داعش، فراموش کرد.

بنابراین باید گفت، شهید حاج قاسم سلیمانی فردی بود که در کنار حفظ آرمان ها تلاش کرد تا ارتباط خوبی با همه گروه ها با عقاید و سلیقه های مختلف برقرار کند به گونه ای که توانست سپاهی متشکل از همه گروه ها را تشکیل داده و جبهه محکمی را در برابر تروریست های داخلی و خارجی به وجود آورد.

با توجه به اینکه داعش زاده افکار و خواسته غرب و آمریکا بود اما همین کشورها امنیت امروز خود را مدیون سپاه پاسداران هستند. این پایه نظامی قوی با از بین بردن داعش، شر مهلک را از دنیا پاک کرد همانگونه که اگر سپاه نبود امروز داعش نه فقط سوریه و عراق را می بلعید بلکه خاک کشورهای اروپایی را نیز به یغما می برد. لذا باید گفت سپاهی که امروز از سوی برخی از کشورها به عنوان یک سازمان تروریستی خوانده می شود همان یگان نظامی است که تروریست ها را از بین برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha