کد خبر 214280
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

یک نماینده مجلس اعلام کرد؛

احزار تخلفات در فدراسیون سوارکاری

احزار تخلفات در فدراسیون سوارکاری

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان از احراز تخلف در فدراسیون سوارکاری خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی حیات و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عبدالجلال ایری، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد فدراسیون سوارکاری، در تشریح نتایج بررسی هیئت تحقیق از عملکرد فدراسیون سوارکاری کشور به موارد متعددی از نقض قوانین و متضمن ارتکاب اعمال مجرمانه و نیز تخلف از مقررات شامل تبانی برای تصاحب اموال دولتی، جعل و استفاده از سند مجعول، سهل‌انگاری منتهی به تضییع حقوق بیت‌المال و تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال عمومی و دولتی اشاره کرد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی اسناد و مدارک مرتبط و مکاتبه با دستگاه‌های نظارتی در خصوص عملکرد وزارت ورزش در خصوص فدراسیون سوارکاری عنوان کرد: در جزئیات کامل واردات اسب در سال‌های مورد بررسی، موارد متعددی از نقض قوانین و متضمن ارتکاب اعمال مجرمانه و نیز تخلف از مقررات، جعل سهل‌انگاری منتهی به تضییع حقوق بیت‌المال و ... مشاهده شد.

به گفته رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان «دوپینگ»، «هویت و تبارنامه اسب‌ها»، « عدم پرداخت حق عضویت فدراسیون»، « تعارض منافع»، «تشکیک در میکروچیپت‌ها»، «انعقاد قراردادهای غیرقانونی»، «واردات غیرقانونی و فساد در واردات اسب»، «تبانی و تحصیل اموال نامشروع»، «دی‌ان‌ای‌های تکراری» و «فرایند ارسال» 10 تخلفی است که در رئوس موارد نقض قوانین و متضمن ارتکاب اعمال مجرمانه و نیز تخلف از مقررات در فدراسیون سوارکاری کشور اتفاق افتاده است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس یازدهم ضمن اشاره به تخلف فدراسیون سوارکاری در «هویت و تبارنامه اسب‌ها»، بررسی دقیق این موضوع را مستلزم رسیدگی کارشناس رسمی دادگستری دانست تا جزئیات امر به صورت روشن و شفاف مشخص شود و اضافه کرد: در این خصوص مستندات آزمایش‌های دی‌ان‌ای -هویت شناسی- اسب‌های داخل و اخذ غیرقانونی ارز و وجه هزینه ارسال به خارج از کشور به صورت غیرواقعی محرز است.

ایری در ادامه به تخلف «عدم پرداخت حق عضویت فدراسیون جهانی» توسط فدراسیون سوارکاری کشور نیز اشاره کرد و افزود: اینکه بدهی به فدراسیون جهانی عواقب و آثار نامطلوبی برای ورزش را در پی داشته  و دارد؛ در این فرایند با تامل به عدم هزینه‌کرد مبالغ ارزی در محل قانونی مربوطه، تاکنون ضررهای زیادی به فدراسیون وارد شده است.

وی اضافه کرد: تشکیک در میکروچیپت‌ها، واردات میکروچیپت‌های به نحو قاچاق، استفاده از میکروچیپت‌های تکراری و نقض صریح قوانین داخلی و مقررات بین‌المللی که موجب صدمات جبران‌ناپذیر و غیرقابل پیش‌بینی در آینده به موضوع تبارشناسی اسب‌ها شده و اختلاط فاحش هویت اسب‌ها را رقم می‌زند از جمله تخلفات دیگر این مجموعه است.

ایری تاکید کرد: عدم رعایت قانون نظام جامع دامپروری مصوب مجلس شورای اسلامی در ورود غیرمجاز میکروچیپت در هویت‌بخشی اسب‌ها و عدم ثبت آن‌ها در سامانه جامع هویت‌بخش دام کاملاً محرز است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس «تبانی و تحصیل اموال نامشروع» در فدراسیون سوارکاری، «انعقاد قراردادهای غیرقانونی»، «واردات غیرقانونی و فساد در واردات اسب» را از دیگر تخلفات فدراسیون سوارکاری خواند و گفت: واردات اسب، یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه سوارکاری محسوب می‌شود که با توجه به ارزش اسب و امکان سوءاستفاده از اختیارات مربوطه و به تبع آن تحصیل منافع به نحو نامشروع و غیرقانونی بسیار محتمل است، در این خصوص مشارکت و فساد در واردات اسب‌های نامرغوب از خارج از کشور که بسیاری از آنان غیرورزشی بوده با تغییر آئین‌نامه واردات به نفع اشخاص خاص در تصمیم‌گیری اعضای کمیته واردات اعمال نفوذ شده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: برخی تخلفات احراز شده در فدراسیون و گزارش‌های ارسالی به دستگاه قضایی در دوره اخیر مدیریت فدراسیون، دادگستری استان تهران به برخی موارد ورود کرده و با تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان، به اقدامات مجرمانه آنان رسیدگی کرده که مراحل قضایی آن در حال انجام است.

ایری تصریح کرد: هیئت رئیسه فدراسیون در سنوات مورد تحقیق، برای سرپوش گذاشتن به تخلفات خود، با هرگونه ورود افراد حقیقی و حقوقی و شرکت‌های تعاونی اسب‌داران به جهت تهدید و ایجاد رعب و وحشت برخورد کرده و با هزینه‌کرد مبالغ گزاف و قرارداد با وکلای متعد، پرونده‌های کثیری را در دستگاه‌های قضایی تشکیل داده است که سرپوشی برای تخلفات صورت گرفته باشد که مستندات قضایی در استان‌های مختلف در متن گزارش منعکس شده است.

وی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت زمان در جلوگیری از این تخلفات، خواستار برگزاری هر چه سریعتر انتخابات فدراسیون و تعیین رئیس آن شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha