کد خبر 214224
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

سردار عزیز جعفری در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

نقش شهید هاشمی در برملا کردن توطئه قومیتی دشمن

نقش شهید هاشمی در برملا کردن توطئه قومیتی دشمن

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم نقش شهید علی هاشمی در برملا کردن توطئه قومیتی دشمن را تشریح کرد.

سردار عزیز جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم در حاشیه مراسم ترحیم والده شهید علی هاشمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با اشاره به اینکه شهید هاشمی از پیشکسوتان دفاع مقدس است، گفت: حاج علی از پاسدارانی بود که از همان روزهای ابتدایی جنگ در جبهه سوسنگرد و حمیدیه حضور پیدا کرد. وی از همان روزهای ابتدایی، فرماندهی جبهه حمیدیه را بر عهده داشت.

وی افزود: شهید علی هاشمی در میان برادران عرب جزو کمتر کسانی بود که با توجه به سن کمش توانست با این توانمندی در جبهه فرماندهی کند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم اشاره کرد: شهید هاشمی فردی بسیار با اخلاص و دلسوز برای نیروهای خود و فرماندهی بسیار صمیمی بود. وی در جبهه فرماندهی می کرد تا اواسط جنگ که عملیات خیبر و بدر در منطقه هور العظیم شروع شد، با توجه به شناخت عمیقی که از منطقه داشت، محور اصلی عملیات را در قرارگاه نصرت برای شناسایی، طرح ریزی و انجام عملیات خیبر و بدر بر عهده گرفت. آخر در جزیره مجنون و هور العظیم به شهادت رسید. این شهید بزرگوار جزو فرماندهان کم نظیر و از نیروهای عرب زبان ما بود که نقشی بسیار تاثیرگذاری در جنگ داشت و ان شالله که با امام حسین (ع) محشور شود.

فرمانده سابق سپاه اظهار داشت: دشمن تمام سرمایه خود را صرف ایجاد تفرقه بین اقوام و به ویژه عربهای خوزستان کرد و شهید هاشمی در برملا کردن نقشه آنان نقشی تعیین کننده داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha