کد خبر 214214
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر تحول/ گروه وسیع‌تری از ایثارگران با حمایت دولت سیزدهم از خدمات رفاهی بهره‌مند شده‌اند

بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر تحول/ گروه وسیع‌تری از ایثارگران با حمایت دولت سیزدهم از خدمات رفاهی بهره‌مند شده‌اند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‎‌های استان تهران با بیان اینکه امروز بنیاد شهید و امور ایثارگران با ریل‌گزاری مناسب در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است، گفت: دولت سیزدهم با نگاه حمایتی به ایثارگران قوانین و مقررات خوبی را تصویب کرده است که امروز گروه وسیعتری از جامعه هدف از خدمات رفاهی و معیشتی این نهاد استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عباسعلی رضایی صبح یکشنبه 5شهریورماه به مناسبت هفته دولت با حضور در سامانه سامد استانداری تهران در گفتگوی تلفنی به سوالات و درخواست‌های ایثارگران و خانواده معظم شهدا پاسخ داد.

وی در حاشیه برگزاری این برنامه در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان"محمدعلی رجایی" و "محمدجواد باهنر" و بیش از 8هزار و پانصد شهید دوران دفاع مقدس اظهارداشت:یکی از وظایف اصلی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رعایت تقوا، عدالت و پاسخگو بودن در برابر افکار عمومی است، از این رو همه مسئولان موظفند تا با ارتباط مستمر و دوسویه با مردم در راستای تحکیم و توسعه عدالت اجتماعی در قالب دولت مردمی اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه بحمدالله شاخصه‌های خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده معظم شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتدای شروع دولت سیزدهم تا به امروز از پیشرفت‌های چشمگیری برخوردار بوده است، تصریح کرد:دولت سیزدهم با نگاه حمایتی به ایثارگران قوانین و مقررات خوبی را تصویب کرد و امروز گروه وسیعتری از جامعه هدف از خدمات رفاهی و معیشتی بنیاد استفاده می‌نمایند.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران ادامه داد:در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ابتدای دولت سیزدهم  سالانه حدود700 مصاحبه تاریخ شفاهی والدین شهدا و ایثارگران تولید می‌شد که امروز این عدد با رشد بیش از صدرصدی به بیش از یک هزار و 500 مصاحبه رسیده است.

رضایی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان و سلامت ایثارگران نیز نیازمند اقدامات جدی در این حوزه بودیم، اضافه کرد:در ابتدای دولت سیزدهم ایثارگران متقاضی شرکت در کمیسیون پزشکی، ماه‌ها باید در انتظار برگزاری کمیسیون می‌ماندند تا نوبت ایشان فرارسد، اما امروز شرکت در کمیسیون پزشکی ایثارگران بروز انجام می‌شود.

وی گفت:در زمینه ارائه تجهیزات پزشکی و  سلامت به ایثارگران از ابتدای دولت سیزدهم با رشد بیش 70 درصدی به عدد بیش از6هزار و 800خدمت رسیدیم.در حوزه پزشک پایش سلامتدر ابتدای دولت سیزده نزدیک به یک هزار و 400 ایثارگر از این خدمات برخوردار بودند و امروز این عدد با رشد صددرصدی به بیش از 3هزار مورد افزایش یافته است.

این مسئول در بنیاد شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد:بیش از 8هزار و پانصد شهید شهرستان‌های استان تهران در 232 گلزار شهید آرمیده‌اند که از نیمه دوم سال 1401 تا کنون تعداد 7 گلزار(بیشترین آمار نسبت به سال‌های گذشته) با اعتباری بالغ بر 55میلیارد ریال مرمت و بازسازی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha