کد خبر 214165
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

اجرای طرح مدیریت معتادان بی‌بضاعت در ۷ شهرستان کردستان

اجرای طرح مدیریت معتادان بی‌بضاعت در ۷ شهرستان کردستان

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: طرح مدیریت برای معتادان بی‌بضاعت در ۷ شهرستان در حال اجراست و با اجرای این طرح تاکنون ۴۰۰ نفر از معتادین تحت حمایت بازتوانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ناصر کریمیان اظهار کرد: طرح مدیریت معتادین بی بضاعت در ۷ شهرستان استان کردستان با هدف اجرای طرح مدیریت مورد ارتقای سطح کیفیت زندگی و جامعه‌پذیری افراد در حال بهبودی، شناسایی نیازها و اولویت‌بندی آنان در فرد در حال بهبودی و خانواده وی، بهبود بخشیدن به تداوم مراقبت و درمان، ایجاد محیطی امن، حمایت‌کننده از سبک زندگی بدون مواد برای افراد در حال بهبودی و بی‌بضاعت است.

وی افزود: در این طرح در کنار هر معتاد با توجه به وضعیت روانی، خانوادگی، درمانی مددکارانی به ‌عنوان تسهیل‌گر حضور داشته و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و بازتوانی و ارتقاء سطح کیفیت زندگی آنان را انجام می‌دهند.

کریمیان در ادامه گفت: در استان کردستان این طرح در سال ۱۴۰۱ در ۷ شهرستان و از طریق مددکاران ۱۳ مرکز به اجرا در آمد که در قالب این طرح ۴۰۰ نفر از معتادین تحت حمایت بازتوانی قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت: در این مراکز مددکاران حرفه ای فرآیند هماهنگ برای سنجش وضعیت ، برنامه ریزی، تسهیل‌گری، ارجاع به واحدهای ارائه دهنده خدمات، مشاوره و حمایت یابی در زمینه امکانات و خدمات اولیه به معتادین بهبود یافته و خانواده‌های آنان از طریق پیگیری فعالانه منابع در دسترس و برقراری ارتباط انجام می‌پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha