کد خبر 214120
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

استقرار نیروهای راهنما و امداد زائران اربعین در 70 پایگاه

استقرار نیروهای راهنما و امداد زائران اربعین در 70 پایگاه

امسال نیروهای راهنما و امداد زائران اربعین با جلیقه‌های آبی در مسیرهای پرتردد زائران حضور دارند و به آنها خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، سازمان حج و زیارت اقدام به اعزام گروهی از نیروهای داوطلب برای امداد و راهنمایی به زائران در مسیرهای مختلف پیاده‌روی اربعین حسینی کرد.

حمیدرضا محمدی، دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: امسال نیروهای داوطلب با جلیقه‌های آبی در ۷۰ پایگاه مستقر می‌شوند تا زائران را راهنمایی کنند.

سال گذشته حدود ۴۰۰ نیروی داوطلب با جلیقه‌های کرم‌رنگ در مسیر پیاده‌روی اربعین و شهرهای نجف و کربلا مستقر بودند و زائران را برای حرکت در مسیر و پیدا کردن خیابان‌های مختلف و حتی موکب‌ها راهنمایی کردند.

امسال هم این افراد در قالب «همیار اربعین» با در دست داشتن نقشه‌ مسیر در خیابان‌های پرتردد حضور دارند و نه تنها نشانی موکب‌های خاص، بلکه سایر اطلاعات مورد نظر زائران را در اختیار آنها قرار می‌دهند. علاوه بر این، پایگاه ویژه امداد و گمشدگان نیز طراحی شده و افراد در صورتی همراهان خود را گم کردند، می‌توانند از همیار اربعین کمک گرفته و حتی به صورت رایگان با آنها تماس برقرار کنند و موقعیت خود را اطلاع‌ بدهند.

گفتنی است نیروهای داوطلب برای کمک به زائران اربعین امسال در مرزهای زمینی، فرودگاه نجف و بغداد، شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا و همچنین مسیر پیاده‌روی اربعین حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha