کد خبر 214080
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

دستاوردهای ۲ ساله دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت های ارتباطی استان

عزم دولت سیزدهم برای توسعه ارتباطات در کردستان

عزم دولت سیزدهم برای توسعه ارتباطات در کردستان

فراهم بودن زیرساخت های ارتباطی یکی از شاخص های توسعه در دنیای امروز است؛ موضوعی که در کردستان نیز طی سال های اخیر توجه خاصی به آن شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عصر امروز به دنیای ارتباطات مشهور است و همین عبارت کافی است تا به اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات پی ببریم؛ ضمن اینکه کارهای روزانه هم بدون وجود اینترنت و ابزار ارتباطی تقریبا غیرممکن است.

طی سال های اخیر در استان کردستان اقدامات خوبی برای توسعه ارتباطات در حوزه های مختلف پوشش تلفن همراه، اینترنت و فیبرنوری انجام شده است.

در دولت سیزدهم این کار سرعت بیشتری گرفت و امروز در بخش هایی که ذکر شد، شاهد پیشرفت هایی خوبی در استان هستیم. در حال حاضر میزان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت) ۸۵ درصد و از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، هزار و ۱۱۶ روستا از اینترنت برخوردار است.

پوشش تلفن همراه در استان ۸۳ درصد است، یعنی از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، هزار و ۸۹ روستا از این فناوری بهره مند است. پوشش تلفن همراه در جاده های اصلی استان ۸۶ درصد و از هزار و ۷۶۰ کیلومتر هزار و ۵۱۴ کیلومتر آن زیر پوشش تلفن همراه است. در زمینه فیبرنوری روستایی نیز اقدامات خوبی شده و از ۶۹۰ کیلومتر فیبرابلاغی ۲۱۳ کیلومتر آن اجرا شده است.

اتصال ۱۶۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان درباره اقدامات انجام شده از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون گفت: در این مدت ۱۶۹ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

آرام حیدری ادامه داد: ایجاد و تامین پوشش تلفن همراه در ۵۶ کیلومتر جاده های اصلی استان و اجرای ۷۱ کیلومتر فیبرنوری روستایی از جمله اقدامات دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: حمایت از توسعه کسب و کارهای حوزه فاوا به میزان هفت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال، تاسیس ۲۹ دفتر پیشخوان شهری و روستایی خدمات الکترونیک و بروزرسانی شبکه سوئیچینگ شهری و بین المللی در مرکز پی سی سنندج با پنج هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال از دیگر کارهای انجام شده در ۲ سال اخیر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: پروژه فاز ۲ " IP "ملی به میزان ۳۰ درصد و عملیات ساخت پایانه های فیبرنوری مریوان و دیواندره به میزان ۵۰ درصد اجرا شد. 

اتصال ۱۲ مرکز بانکی روستایی به سامانه های ارزی بانک مرکزی در کردستان

حیدری راه اندازی سامانه نظارت بر کیفیت اینترنت از دیدگاه مشترکین، تاسیس ایستگاه پایش طیف فرکانسی سنندج و مریوان و توسعه بانکداری دیجیتال در مناطق شهری و روستایی استان از ۴ هزارکاربر به ۹۶ هزارکاربر را از دیگر اقدامات انجام شده در ۲ سال فعالت دولت سیزدهم عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در همین مدت، ۱۲ مرکز بانکی روستایی برای اولین بار در سطح کشور به سامانه های ارزی بانک مرکزی متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: در ۲ سال اخیر، از طرح های اشتغالزایی پیشران در حوزه شهری و روستایی استان به میزان پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال حمایت شده است.

حیدری به این هم اشاره کرد که در طول فعالیت دولت سیزدهم، درصد مبادلات تجارت الکترونیک در استان ۲۷۳ درصد و سرویس های نوین پستی ۶۱ درصد رشد یافت.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بحش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha