کد خبر 213956
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

معاون سلامت و توانمند سازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

حوزه سلامت، مسکن، اشتغال و کارآفرینی سه سر فصل اصلی معاونت سلامت و توانمند سازی اجتماعی است

حوزه سلامت، مسکن، اشتغال و کارآفرینی سه سر فصل اصلی معاونت سلامت و توانمند سازی اجتماعی است

معاون سلامت و توانمند سازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حوزه سلامت، مسکن و اشتغال و کارآفرینی سه سر فصل اصلی معاونت سلامت و توانمند سازی اجتماعی است که شورای سیاست گذاری سلامت، قرارگاه ملی مسکن و ستاد کارآفرینی و اشتغال از جمله مواردی است که طبق برنامه ریزی هایمان و سرفصل های نقل شده فعالیت می کنیم. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمد میرزابیگی معاون سلامت و توانمند سازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد شهدای دولت و هفته دولت بیان داشت: در حوزه نظام سلامت بنیاد شهید دو اتفاق نسبت به دوره های قبل رخ داد، یکی بحث ادغامی می باشد که صورت گرفته که در حوزه سلامت نیز مباحث اجتماعی هم پیگیری می شود، ازاین باب معاونت ما معاونت سلامت وتوانمند سازی اجتماعی شده است.

وی افزود: در هر دوره پنج ساله که معمولا معاونت ها تغییر می کنند اگر ساختار ها را بنا به نیاز های جامعه و اقتضائات روز به روز رسانی نشوند ساختاری ناکارآمد خواهد بود، به همین دلیل معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بنده حکم معاونت سلامت و توانمند سازی اجتماعی بنیاد شهید را دادند تا در جهت بهتر شدن شرایط فعالیت کنیم. 

میرزابیگی بیان داشت:ما با همکاران حقوقی بنیاد و هم صاحب نظران بنیاد مجموعا در ابتدا یک برنامه را تدوین و برنامه ریزی کردیم که مصوب شورای عالی بنیاد نیز شد، وقتی برنامه ها به شکل مناسب برنامه ریزی شد در شورای بنیاد نیز به تصویب رسید و خود تبدیل به یک برنامه عملیاتی گردید. 

وی افزود: اولین اتفاقی که در این حوزه باید رخ می داد این بود که در واقع نه تشکیلات اداری بلکه تشکیلات فکری و اندیشه ای برای اجرای برنامه ها در تدوین و کنترل آن ها لازم به اجرا بود. 

معاون سلامت و توانمند سازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حوزه سلامت، مسکن و اشتغال و کارآفرینی سه سر فصل اصلی معاونت سلامت و توانمند سازی اجتماعی است که شورای سیاست گذاری سلامت، قرارگاه ملی مسکن و ستاد کارآفرینی و اشتغال از جمله مواردی است که طبق برنامه ریزی هایمان و سرفصل های نقل شده فعالیت می کنیم. 

وی با اشاره به خدمات تخصصی سلامت بیان داشت: به عنوان مثال به دلیل کهولت سن ایثارگران، جانبازان، پدر و مادر شهدا خدمات مراقبت در منزل را قرار داده‌ایم تا آن ها بتوانند به راحتی از خدمات تخصصی سلامت بهره مند شوند. همچنین بیمارستان های محلی را نیز تدارک دیده ایم و به معاونان بهداشت و درمان کشور ابلاغ کرده ایم که با شرایط مناسب تری خدمات سلامت را ارائه دهند.

وی افزود: از آنجا که افراد در شهرستان ها در لیست انتظار بیمارستان های تهران می مانند، از یک طرف یک خانواده در صورتی که نیاز فوری به خدمات داشته باشند باید چند ماهی در لیست انتظار بمانند، لذا از این جهت دست معاونین سلامت ما باز است که اگر خدمات از قیمت عادی هم کمتر شد باز هم به خدمت ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا برسند و در استان ها و شهرستان های کشور برسند. 

میرزا بیگی گفت: سطح سوم خدمت رسانی ما در واقع همین بیمارستان های ملکی بنیاد است، البته اینگونه نیست که فردا اگر در سیستان یا هر نقطه ای از کشور بیمارستانی پیشرفته احداث شد به اجبار افراد به آنجا ارجاع داده شود بلکه برای راحتی افراد این اقدام صورت گرفته و ارائه خدمات در تهران همیشه برای آن ها فراهم است. 

وی ادامه داد: معاونت سلامت و همچنین معاونین سلامت در استان ها کار نظارت را انجام می دهند و کار اجرا در دست آن ها نیست بلکه کار اجرا با مجموعه متد سابق یا شرکت سلامت کوثر که مجموعه بیمارستان ها و درمانگاه ها را شامل می‌شود و در حوزه درمان غیر مستقیم بیمه دی خدمات ما را انجام می دهد و بیمه تکمیلی را پوشش می دهد.

میرزابیگی با اشاره به بحث پایش در معاونت سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در این مسیر یکی از کارهای پیشگیرانه ای که در سنوات قبل هم انجام می شد بحث پایش ها است، قبلا پایش هم در دوره های قبل ارائه می شد و همکارانمان زحمات فراوانی کشیده اند اما دو مورد در پایش ها مشکل بود که یکی از آن موارد از اطلاعات پایش استفاده نمی شد، که در این دوره پایش عمومی و تخصصی را ایجاد کرده ایم و قرارداد ها در درمان مستقیم و غیر مستقیم را نیز لحاظ کردیم.

وی گفت: در پایش عمومی همه نیروهای پزشک عمومی و مواردی نیز به جز پزشک در پایش می توانند با نظر پزشک ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به پرونده الکترونیک سلامت بیان داشت: ما اعتقاد نداریم کار را از بنیاد از صفر شروع کردیم بلکه دوستان قبلی هم زحماتی کشیدند منتها باید کاملتر می شد که بحث پرونده الکترونیک سلامت یکی از موضوع هاست که اطلاعات خوبی از این پرونده ها دریافت و ثبت شده است و در حال تکمیل کامل پرونده ها هستیم.
در بحث نظام بیمه ای نظارت مستقیمی بر نظارت بیمه ای نیز داشته ایم.

میرزابیگی گفت‌: قبلا طلبکاری بیمه دی از بنیاد خیلی زیاد بود که اکنون تلاش می کنیم یک دوازدهم قرارداد مان را ماهانه پرداخت نماییم. همچنین از آن طرف نظارت بیش‌تری نیز بر عملکرد بیمه دی خواهیم داشت که کارگزاران با بیماران چگونه برخورد می کنند، لذا ارتباط تلفنی برقرار است اگر افراد انتقاد یا پیشنهاد دارند از مرکز نظارت تلفنی پیام های خود را به ما برسانند، همچنین دوستان ما نیز از مرکز نظارت با بیماران تماس گرفته، روند درمان بیمار را بررسی می کنند تا روند درمان با رضایت بیمار شکل بگیرد.

مدیر کل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید در ارتباط با اختصاص‌تسهیلات برای واردات خودرو توسط جانبازان گفت: جانبازان ویژه با درجه جانبازی بالای ۷۰ درصد، ۳۵ هزاریورو، جانبازان با درجه ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان زیر ۷۰ درصد درجه ۲۵ هزار یورو سقف خرید خودرو برای دریافت خودرو خواهند داشت. برای سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت. همچنین طبق ماده ۱۹ آئین نامه مصوب هیأت وزیران بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوطه است و این مسأله در حال حاضر موضوع رایزنی ما می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha