کد خبر 213913
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

رویارویی خطرناک هواپیماهای ائتلاف آمریکا با جنگنده روسی در سوریه

رویارویی خطرناک هواپیماهای ائتلاف آمریکا با جنگنده روسی در سوریه

وزارت دفاع روسیه است روز جمعه از رویارویی خطرناک جنگنده‌های اف-۳۵ ائتلاف آمریکا با جنگنده روسیه‌ای در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ مرکز آشتی طرف‌های متخاصم سوریه که یکی از نهادهای زیرمجموعه وزارت دفاع روسیه است روز جمعه از رویارویی خطرناک جنگنده‌های اف-۳۵  ائتلاف آمریکا با جنگنده روسیه‌ای در سوریه خبر داد. 

این مرکز در بیانیه‌ای گزارش داد: «ساعت ۹:۳۲ صبح ۲۵ اوت دو جنگنده اف-۳۵ ائتلاف آمریکا به طرز خطرناکی به یک هواپیمای سوخو-۳۵ نزدیک شدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هواپیمای روسیه در حال حرکت در طول مرز جنوبی سوریه در ارتفاق ۶۵۰۰ متری در منطقه التنف بود. خلبان روسیه‌ای با مانور حرفه‌ای و انجام اقدامات به موقع از برخورد هواپیماها جلوگیری کرد.»

سخنگوی این مرکز گفته هواپیماها و پهپادهای متعلق به ائتلاف آمریکا در منطقه التنف شرایط خطرناکی ایجاد می‌کنند. او گفت پهپادهای ائتلاف در طول روز جمعه ۱۱ بار پروتکل‌های عدم تنش را نقض کردند. 

نیروهای آمریکایی مناطق نفت‌خیز شرق و شمال شرقی سوریه را اشغال کرده‌اند. دولت سوریه بارها بر ضرورت خروج هر چه سریعتر نیروهای بیگانه از خاک این کشور تأکید کرده اما آمریکا همچنان به بهانه مبارزه با داعش از انجام این کار اجتناب می‌کند. 

به‌رغم تلاش‌های آمریکا برای پنهان نگاه داشتن مقاصد اصلی از حضور نظامیان این کشور در سوریه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود نیروهای آمریکایی برای استفاده از چاه‌های نفت در سوریه حضور دارند.

دولت دمشق بارها با ارائه مدارک مستند سرقت نفت سوریه توسط آمریکا را فاش کرده است. دمشق همواره اعلام می‌کند که آمریکا پس از سرقت نفت سوریه آن‌ها را از گذرگاه‌های غیرقانونی در شرق سوریه به پایگاه‌های خود در شمال عراق قاچاق می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha