کد خبر 213728
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

خادم یاران رضوی استان البرز در مرز مهران موکب برپا کرد

خادم یاران رضوی استان البرز در مرز مهران موکب برپا کرد

مدیرکانون خدمت های رضوی استان البرز گفت: خدمات رسانی موکب امام رضا (ع) البرز وابسته به آستان قدس رضوی در میدان اربعین شهر مهران از امروز چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ «قربانعلی مصطفایی» روز چهارشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران در محل کانون خدمت های رضوی استان برگزار شد، با بیان اینکه همه ساله به مناسبت دهه آخر ماه صفر برنامه هایی را آستان قدس و شبکه های خادمیاری در استان ها برگزار می کنند، افزود: برای ایام اربعین حسینی برای دومین سال متوالی موکب امام رضا (ع) در میدان اربعین شهر مهران نقطه صفر مرزی راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی اصلی این موکب توزیع آب سرد برای زائران است، اظهار کرد: در این نقطه مرزی علاوه بر نمایندگی استان البرز، پنج استان دیگر نیز اقدام به راه اندازی موکب کرده اند تا زائران در گرمای تابستان به خصوص در هنگام برگشت از کربلا دچار مشکل نشوند.

وی گفت: برای خدمات رسانی در این موکب ۳۰۰ خادمیار استان البرز در طول ۲۰ روز به این منطقه اعزام می شوند تا علاوه بر توزیع آب سرد، توزیع شربت، دمنوش، چای و میان وعده را داشته باشند.

مصطفایی با اشاره به اینکه روزانه توزیع سه هزار پرس غذای تبرکی برای ناهار و شام نیز پیش بینی شده است، افزود: این غذاها در آشپزخانه مرکزی حضرت مستقر در شهر مهران طبخ می شود که این غذاها سال گذشته به صورت بسته بندی توزیع می شد ولی امسال قرار است غذای گرم به موکب منتقل و سرو و توزیع شود.

پخت روزانه ۱۰ هزار قرص نان

مدیر کانون های خدمت رضوی استان البرز تصریح کرد: همچنین دستگاه پخت نان به این منطقه اعزام شده که قرار است روزانه ۱۰ هزار قرص نان برای زائران بپزد ضمن اینکه ۲ کامیون سیب نیز به این منطقه اعزام شده است.

وی اضافه کرد: کانون های خدمت رضوی استان البرز برای ایام اربعین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نذورات مردمی را جمع آوری کردند که از طریق آن ۲ دستگاه خنک کننده خریداری و به مرز ارسال شد و مابقی هم صرف هزینه های غیرمترقبه می شود.

برگزاری دسته عزاداری خادمان رضوی در استان

مصطفایی همچنین به برنامه های سالروز شهادت امام هشتم شیعیان در استان البرز اشاره کرد و گفت: در سه شب آخر ماه صفر برنامه هایی در تمام شهرستان های استان پیش بینی شده که ویژه برنامه استانی در بعداز ظهر روز شهادت در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع)‌حصارک کرج برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه دسته عزاداری هیات خدام الرضا به راه می افتد و در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) برنامه عزاداری را اجرا خواهند کرد و علاوه بر آن موکب های خدمت رضوی همچون سلامت، بهداشت، مشاوره، خانواده، ایثار و شهادت و خدمات جهادی برپا می شود تا به زائران خدمات رسانی داشته باشند.

وی اظهار کرد: همچنین برای شام روز شهادت ۲ هزار پرس غذای تبرکی برای عزاداران و زائران پیش بینی شده است.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان البرز گفت: همچنین کانون حرکت های جهادی استان البرز در روز شهادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس موکب علمداران خدمت را برپا خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha