کد خبر 213630
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

قاضی زاده هاشمی:

شیعه و محبین اهل بیت در حال تمرین برای ظهور حضرت مهدی (عج) هستند

شیعه و محبین اهل بیت در حال تمرین برای ظهور حضرت مهدی (عج) هستند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شیعه و محبین اهل بیت در حال تمرین برای ظهور حضرت مهدی (عج) هستند که وقتی ایشان می آیند چگونه زندگی و رفتار کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم پویش همسفر من گفت: توفیق شد که در ایام شهادت حضرت رقیه (س) خدمت نوجوانان عزیزی باشم که قرار است به نیابت از شهدا در مسیر پیاده روی اربعین و حرم سیدالشهدا قدم بردارند، چه کسانی که به مراسم پیاده روی می روند و چه کسانی که در فضای مجازی در این مسیر حرکت و فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: طی این دوسال صداوسیما همکاری بسیار خوبی در این رابطه با ما داشت. این پویش یک کار جمعی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران عملا بستر و پشتیبانی این مراسم را فراهم کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: شیعه و محبین اهل بیت در حال تمرین برای ظهور حضرت مهدی (عج) هستند که وقتی ایشان می آیند چگونه زندگی و رفتار کنیم. سفر اربعین نیز نمونه این تمرین است. چراکه در سفر اربعین مقصد واحد و سخت است به نحوی که تنها ذکر این سفر نام امام حسین (ع) و تنها مقصد حرم امام حسین (ع) است.

قاضی زاده هاشمی گفت: هر که هرچه دارایی داشته باشد در این مسیر آورده است تا طی طریق نماید و قرب بیشتری به دست آورد. همانگونه که عده ای تمام زندگیشان حسینی است.

وی با اشاره به انتخاب نامش توسط خانواده گفت: من هنر نکردم و این هنر والدینم بوده که نام حسین را برای من انتخاب کردند. من یک شب پیش از اربعین در ۱۹ صفر به دنیا آمدم.

معاون رییس جمهور افزود: من در خانواده ای مسجد دار و هیت دار که از سال ها قبل از انقلاب مشغول به اینکار بودند به دنیا آمدم. خانه ما در جوار حرم امام رضا(ع) بود و محل بازی،‌ درس خواندن و جبهه رفتنمان در حرم بود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تمام زندگی ما قصه است، مطرح کرد: الگوی من در زندگی شهید چمران است، شهید چمران در دوران نوجوانی من به شهادت رسیدند، آنچه خیلی برای من جذاب بود این است که با توجه به اینکه شهید چمران چهره ای روشنفکر، تحصیل کرده و دنیا دیده داشت در نقطه ای همه چیز را به خاطر خدا کنار میگذارد و زندگیش در یک کوله خلاصه می شود.

وی خاطرنشان کرد: شخصیتی که امام حسین (ع) و کربلایی ها داشتند این بود که هرانچه داشتند فدا کردند. دقیقا همان شیوه ای که شهید چمران رفتار کردند. این نقطه مقابل کسانی است که برای چند دلار پول بیشتر مهاجرت میکنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی نصیحتی خطاب به نوجوانان حاضر در این پویش گفت: من هرچه دارم از اهل بیت است. امکان ندارد چیزی از اهل بیت خواسته باشم و محقق نشده باشد. باید هرچه میخواهید ابدی باشد. اهل بیت دست شما رو پر می کنند و به جز اهل بیت از هیچ کس دیگر هیچ چیز نخواهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha